CruellaDeVille Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg forsøker å legge til profilbilder i bloggen min. I den forbindelse skal jeg laste opp et bilde, som både skal beholdes stort og lages en thumb av. både copy() og moveuploadedfile() sletter tmp-filen så vidt jeg kan se, og da er jeg rådvill. Noen som kan tenke ut noen smarte tanker om hva jeg bør gjøre? Min kode: if( ($_FILES['photoUpload']['type'] == "image/jpeg") || ($_FILES['photoUpload']['type'] == "image/pjpeg")|| ($_FILES['photoUpload']['type'] == "image/pjpg")|| ($_FILES['photoUpload']['type'] == "image/jpg")){ $path = $_FILES['photoUpload']['tmp_name']; copy($path, $filename); move_uploaded_file($path , resize("jpg", $filename_small)); chmod($filename, 0757); chmod($filename_small, 0757); }
robgar Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Jeg har ikke holdt så mye på med upload i PHP, men hadde det ikke gått om du lagret bildet på serveren (målet) for å så lese denne inn i php igjen og resize den ?
cronic Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Du trenger ikke bruke copy(),når du bruke move_uploaded_file(). Den tar over for copy() . Jeg ville først ha lastet opp filen til en folder v.h.a move_uploaded_file(),for så og kjøre thumb resizer. F.eks : $FileName = htmlentities(basename($_FILES['file']['name'])); $UploadFile = $Orginal . $FileName; if(!move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], $UploadFil)){ echo '<p>Fucked up! </p>'; } else { echo 'Sucsessfull!' . "\n"; } if($_GET['makeThumb] == "yes"){ if(!resize($FileName)){ echo 'Fucked up'; } else { echo 'sucsessfull!'; } Dette er måten jeg ville gjort det på. Regner med du skjønnte poenget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå