Creep Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 (endret) Jeg driver på å utvikler ett bildeblogg script, bare fordi jeg har lite å gjøre:) Det jeg sliter med er å få dato og tid skrevet til txt filen, har prøvd flere metoder men det går dårlig til. Noen ideer? Script delen som skriver: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor if ( !empty($_POST['overskrift']) && !empty($_POST['beskrivelse'])) { echo "<br><br>Overskrift: " . $_POST['overskrift']; echo "<br>Tekst: " . $_POST['beskrivelse']; $tekstnavn = str_ireplace(".jpg", ".txt", $filnavn); $filpeker = fopen($tekstnavn, "w"); fwrite($filpeker, $_POST['beskrivelse']); fclose($filpeker); Takker for alle innlegg Endret 16. januar 2007 av Creep
kakkle Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Slik kanskje: if ( !empty($_POST['overskrift']) && !empty($_POST['beskrivelse'])) { echo "<br><br>Overskrift: " . $_POST['overskrift']; echo "<br>Tekst: " . $_POST['beskrivelse']; $tekstnavn = str_ireplace(".jpg", ".txt", $filnavn); $filpeker = fopen($tekstnavn, "w"); fwrite($filpeker, "Overskrift: ".$_POST['overskrift']." - Dato: ".date()." - ".$_POST['beskrivelse']); fclose($filpeker); Uten at jeg vet hvordan du har tenkt å bruke fila.. inkludering, eller at du leser data fra filen inn i variabler ?
Creep Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Warning: date() expects at least 1 parameter, 0 given in /web/www/frac/users/s/system32/new/upload_mottak.php on line 34 fikk bare den feilen dær...
kakkle Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 (endret) Hehe min feil: date("d.m.Y"); for mer detlajer, se: date på php.net Her står det også hvilke andre formater du kan ha på datoen. Endret 16. januar 2007 av kakkle
Creep Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Skrevet 16. januar 2007 Det dær funket også dårlig, får ikke postet noe dato:S
The_Lozer Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 Jeg driver på å utvikler ett bildeblogg script, bare fordi jeg har lite å gjøre:) Det jeg sliter med er å få dato og tid skrevet til txt filen, har prøvd flere metoder men det går dårlig til. Noen ideer? Script delen som skriver: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor if ( !empty($_POST['overskrift']) && !empty($_POST['beskrivelse'])) { echo "<br><br>Overskrift: " . $_POST['overskrift']; echo "<br>Tekst: " . $_POST['beskrivelse']; $tekstnavn = str_ireplace(".jpg", ".txt", $filnavn); $filpeker = fopen($tekstnavn, "w"); fwrite($filpeker, $_POST['beskrivelse']); fclose($filpeker); Takker for alle innlegg 7731467[/snapback] prøv slik: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor if ( !empty($_POST['overskrift']) && !empty($_POST['beskrivelse'])) { echo "<br><br>Overskrift: " . $_POST['overskrift']; echo "<br>Tekst: " . $_POST['beskrivelse']; $tekstnavn = str_ireplace(".jpg", ".txt", $filnavn); $filpeker = fopen($tekstnavn, "w"); $dato = date(d.m.Y); $text = "$_POST['beskrivelse'] Dato: {$dato}"; fwrite($filpeker, $text); fclose($filpeker);
Ståle Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 (endret) du må ha $dato = date("d.m.Y"); i scripet ditt ihvertfall Endret 17. januar 2007 av Ståle
Ståle Skrevet 17. januar 2007 Skrevet 17. januar 2007 (endret) Nei, jeg mente i scriptet The_Lozer. Men det må være "'er rundt "tingene" til date. Men hvorfor har du linjen: $tekstnavn = str_ireplace(".jpg", ".txt", $filnavn); Og burde du ikke hatt noe skilletegn, så du kan bruke explode() senere for å lese ut? <?php if (isset($_POST['beskrivelse'])) { echo "<br><br>Overskrift: " . $_POST['overskrift']; echo "<br>Tekst: " . $_POST['beskrivelse']; $fil = file($tekstnavn); $a = implode($fil, ""); $filpeker = fopen($tekstnavn, "w"); $dato = date("d.m.Y"); $beskrivelse = $_POST['beskrivelse']; $text = $beskrivelse . '**...***Dato: {' . $dato . '}' . "\n" . $a; fwrite($filpeker, $text); fclose($filpeker); } else { ?> <form action="" method="post"><input type="text" name="beskrivelse" /></form> <?php } ?> edit, også burde du kanskje bruke a istedenfor w 'a' Open for writing only; place the file pointer at the end of the file. If the file does not exist, attempt to create it. eller kanskje du vil ha det nyeste på begynnelsen. Endret 17. januar 2007 av Ståle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå