Gå til innhold

Problem med streker på skjerm i spill, XFX 7900GT


thomasby

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen kan hjelpe meg litt med dette.

 

Kjøpte nytt skjermkort for ca ett halvt år siden, XFX 7900GT.

Dette har funka ypperlig helt til nå i det siste. Alt funker fint i windows, men i spill skjer det rare ting for tida.

Det som skjer er at det kommer rare striper ut fra bevegelige ting, og de sitter på en måte fast i to punkter, og beveger seg ettersom ett av disse punktene beveger seg. For ekselmel kan det plutselig stikke en strek ut av skuldera på en person i ett spill, som strekker seg og sitter fast i toppen av ett hus eller noe, og når den personen beveger seg, flytter streken og seg så det ser ut som han sitter fast. Av og til begynner og forskjellige områder på skjermen og blinke rart. Vist jeg trykker alt tab, slik jeg kommer ut i windows, er dette forsvunnet når jeg går tilbake til spillet. Men det går ikke lange tiden før strekene kommer tilbake. Det virker som om det er helt tilfeldig for hvor og når de strekene oppstår.

 

Er det noen som har sett noe liknende før? Er det skjermkortet som er ødelagd?

Jeg har prøvd å reinstallere driverene med den nyeste på hjemmesida til Nvidia, men det halp ikke.

 

 

 

Thomas

post-32134-1168891320_thumb.jpg

post-32134-1168891383_thumb.jpg

post-32134-1168891407_thumb.jpg

Endret av thomasby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også noen problemer med mitt 7900GT kort...bare at jeg har alt for lav fps i f.eks wow...har bare 5-20fps ofte mens innimellom har jeg 100-300fps og i 3dmark scorer jeg alt for lavt...er det skjermkortet mitt det er noe gale med?

 

Prøvde å fjerne alt av drivere og instalere nyeste nvidia driveren uten at det hjalp noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...