Gå til innhold

Problem med ok av 3800+ sjekke AGP/PCI hastighet?


Anbefalte innlegg

Jeg har litt problemer med overklokking av AMD 64 3800+ venice. Prime95 raporterer om feil når jeg overstiger 2,65 GHz (2,4GHz originalt). Minnet og HTT er er utelukket, det samme gjelder temperaturen.

Min gamle 3000+ klokket jeg til 2,3GHz (1,8GHz originalt) uten problem med samme hk.

 

Finnes det noen måte å sjekke om AGP og PCI faktisk er 66/33MHz? Bruker cpu-z, everest og mbm5 for overvåkning.

Endret av goli4th
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke noe svar, men har en 3000+ og klarer ikke å komme lengre en 2,1 Ghz. Hvordan gjorde du det? BIOS eller klokkeprogram?

7730213[/snapback]

 

Er det en s939 venice prosessor du har? Jeg overklokket kun i bios når det gjaldt prosessoren ja. Viktig å passe på minnet og LDT (HTT). LDT skal ikke overstige 1000MHz. Jeg satte minnet til ddr333 og fsb til 253 om jeg husker rett. Det skulle gi 9*253=2277Mhz. Tror ikke jeg økte vcore noe særlig, men husker ikke helt. Kunne nok klokket videre, men stoppet der fordi jeg var usikker på hvor mye jeg burde overklokke minnet. Med dette oppsettet havna vel minnet på 211Mhz eller der omkring.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
TA opp vcore! så kommer du nok kansje lenger. eller få deg ny kjøling. har lik cpu og klare 3 ghz på luft (big thyphon) men med (1.7vcore)

7802069[/snapback]

Med FSB på 230MHz og vcore på 1,55V får jeg feil i prime95... med 1,575V rebooter pc'en like før jeg ser skrivebordet i windows.... med 1,6V så jeg en mengde merkelige tegn rett etter POST før den rebootet og ga sort skjerm. Måtte bruke clear cmos.

 

Syns denne prosessoren klokker veldig dårlig... LDT lå mellom 900 og 1000MHz, og minnet var underklokka... Kjører stabilt nå på 2,64GHz... hadde forventet mer. Temperaturen er aldri over 50...

Lenke til kommentar
Med FSB på 230MHz og vcore på 1,55V får jeg feil i prime95... med 1,575V rebooter pc'en like før jeg ser skrivebordet i windows.... med 1,6V så jeg en mengde merkelige tegn rett etter POST før den rebootet og ga sort skjerm. Måtte bruke clear cmos.

 

Syns denne prosessoren klokker veldig dårlig... LDT lå mellom 900 og 1000MHz, og minnet var underklokka... Kjører stabilt nå på 2,64GHz... hadde forventet mer. Temperaturen er aldri over 50...

7891950[/snapback]

 

PCI-E hastigheten har du fulgt med? den skal ligge på tilnærmet 100mhz. Evt. kan du prøve å øke denne til 105-106mhz og se om det hjelper på. Det gjorde det hos meg siden mitt hk er sta når det kommer til klokking.

Lenke til kommentar
PCI-E hastigheten har du fulgt med? den skal ligge på tilnærmet 100mhz. Evt. kan du prøve å øke denne til 105-106mhz og se om det hjelper på. Det gjorde det hos meg siden mitt hk er sta når det kommer til klokking.

7892138[/snapback]

 

Som jeg skrev i første post, har jeg agp. Jeg har satt agp/pci til 66/33MHz... men om de holder seg der har jeg ingen mulighet til å sjekke så vidt jeg vet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...