Gå til innhold

Dårleg ytelse med vannkjøling?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har du hatt vannkjøling i 3 månader. Maskinvaren min består av:

Intel Pentium D 930

Asus p5wd2-e premium

2gb corsair PC6400

Powercolor X1950XTX

 

Eg vann avkjølar CPU og GPU. Temperaturen på CPUen min er oppi 65 grader load med 1,4V og 4 ghz. Eg synest at dette er veldig høgt.

 

Her er vannkjølinga mi:

Apogee på CPU

MCW60 på GPU

Hydor L30

Cooltek dual rad

T-kopling

3/8" id på slangane

 

Radiatoren ligger i botnen av kabinettet med to 120 mm vifter.

 

Er det nokon som kan hjelpe meg med å forbetre temperaturane?

 

Edit: Blokka sitter godt...

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at du ikke har noe luft i systemet, f.eks. på CPU-blokken. Det er også viktig at radiatoren er skikkelig luftet. En kontroll på at du har flyttet varmen vekk fra CPU er at det kommer rimelig varm luft fra viftene på radiatoren. Og selvfølgelig sjekk om du har hatt på riktig med kjølepasta.

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar
Sjekk at du ikke har noe luft i systemet, f.eks. på CPU-blokken. Det er også viktig at radiatoren er skikkelig luftet. En kontroll på at du har flyttet varmen vekk fra CPU er at det kommer rimelig varm luft fra viftene på radiatoren.

7718432[/snapback]

 

E trur at det ikkje er luft i systemet, og det varm luft ifrå radiatoren, slangen er også varm. Men har det noko å seie at eg har radiatoren i bunnen?

 

Edit: Hadde på det med følgande kjøle pasten, men nå har bytta til AS5, men det hjalp lite..

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Prøv å vend litt på radiatoren...kan ofte gjemme seg litt luft inni den og det går drastisk ut over ytelsen.

7718847[/snapback]

 

Vende radiatoren? radiatoren er skrudd skikkeleg godt fast til kabinett og det er relativt trang inn i der. Kan det hjelpe viss eg vender på heile kabinettet kanskje?

Lenke til kommentar
sjekke at du har god kobling mellom vannblokk og cpu, gpu osv sjekke at det ikke er noen knekker på slangene.

7718913[/snapback]

 

det er ikkje knekk på slangane, og det og CPU blokken sitter _veldig godt_ fast. tok av blokka satt på ny pasta og skrudde igjen veldig godt.

 

Har andre forslag? :)

Lenke til kommentar
Det kan være du har fått en veldig varm cpu. Sjekk temperaturen på gpu og se om den er noe bedre.

7719640[/snapback]

 

Nei, den og er like dårleg.... Trur ikkje at CPUen min er så varm...

 

Edit: magnulf, synest du at eg burde sjekke at det god kontakt mellopm CPU og Blokk?

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Det kan jo ikke skade men vis du hadde god kontakt sist gang så burde det jo være god kontakt nå og men det er jo verdt et forsøk. Sikker på at tempen du måler er riktig og?

7719782[/snapback]

 

jepp. trur i alle fall, då det går opp når eg klokka osv. Eg ganske sikker på at det tempen som stoppar meg med vidare klokkinga...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...