Gå til innhold

Vannkjøling max 2000.- (første)


Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe vannkjøling innen kort tid, og jeg så litt på noen ferdigsett, men syntes ikke disse så så bra ut. Har kommet fram til at Mist settene hos microplex ser greie ut. Selv satt jeg opp et lite opsett av en komplett vannkjøling som kjøler kun CPU, Har planer om å kjøpe kjøleblokksett til EVGA 680i SLI kortet senere. Det skal brukes til overklokking, da Thermaltake Big Typhoon VX ikke holder mål.

Håper på gode konstruktive tilbakemeldinger.

Her ser dere mitt foreløpige forslag.

Oppdatert:

Cooltec Radiator 2x120mm 395.-

APOGEE AM2 (passer 775) 495.-

MCP 655 Pumpe (ikke 650) 849.-

2x nippel 1/4"BSP x 1/2"ID 66.-

T08NP T - kobling 1/2" ID 15.-

3x PF12RE 1/2" ID Slange 177.-

20x klemme Ø15,7-Ø18,5 60.-

2xSunbeam 120mm silent 198.-

 

SUM-SUM-SUM-SUM = 2255.-

gamle:

post-71425-1168741072_thumb.jpg

 

Kan dra budsjettet litt lengre hvis det er så, men vil helst holde meg på under 2000kr.

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MCP650 + Swiftech APOGEE. Du må nok legge i litt over 2000,- tror jeg, men det er absolutt verdt de ekstra pengene. Hvis du går for den pumpa og den blokka burde du kanskej også vurdere tjukkere slanger i systemet ditt. Også burde du skifte ut radiatoren med en Cooltek rad. De er mye bedre med stillegående vifter.

Endret av RallyP
Lenke til kommentar
Det ser bra ut, det der. Kan du strekke deg mot 2000, kan det kanskje være en ide å bytte pumpen mot en swiftech og bruke T-kobling for påfylling.

7717716[/snapback]

Mener du med dette at jeg skal ha t kobling nede i kabinettet, og en blindslange som går opp som det er vann i, som skal ta opp evt luft i systemet, sånn at den virker som en vanntank.?

Tegning av hva jeg mener.

post-71425-1168789065_thumb.jpg

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Nå har jeg kommet med et nytt opsett her, etter litt kritikk.

 

Cooltec Radiator 2x120mm 395.-

APOGEE AM2 (passer 775) 495.-

MCP 655 Pumpe (ikke 650) 849.-

2x nippel 1/4"BSP x 1/2"ID 66.-

T08NP T - kobling 1/2" ID 15.-

3x PF12RE 1/2" ID Slange 177.-

20x klemme Ø15,7-Ø18,5 60.-

2xSunbeam 120mm silent 198.-

 

SUM-SUM-SUM-SUM = 2255.-

Lenke til kommentar

Veit ikke hvor mye plass jeg egentlig har, men tror ikke det er plass til stort mere enn dobbel. Får heller suplere med en dobbel til hvis jeg må ha. Og jeg må vente til 26/1 til de har fått inn vannblokka. Slangeklemmer og blinding til T koblinga kjøper jeg hos tess iogmed at de ikke har det jeg trenger av sånt hos microplex for tida. Tipper det blir bra, og håper på nermere 4Ghz med E6400. Veit ikke om jeg klarer det for den trenger litt mye volt, men da får jeg heller slå til med et svakt peltier element, eller bare fylle pcn med vaseline, og hive på noe ekstremt. Er jo morro det og, men lommeboka liker ikke at noe går føyka for tida. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Blir sikkert bra det, men ikke sitt med høye ambisjoner om å klare 4ghz stabilt ;)

7766039[/snapback]

Nei jeg har ingen ambisjoner om det. Nå kjører jeg 3.5 stabilt, men håper på 3.7-3.8Ghz stabilt, og 4Ghz Super Pi 1M stabilt. Men eneste jeg absolut har ambisjoner om er 15sek super PI 1M og da trenger jeg jo ikke sånn veldig mye mere enn jeg har nå, bare at kjøleren min er for dårlig til å kjøre noe sånt nå. Har load temp på oppimot 75*C nå. Og det er litt mye. Skal prøve å sette ned vCore litt nå etter å ha kjørt Orthos en stund og se om det går stabilt.

Edit: Putta en pappbit for å fikse litt på luftstrømmen og har nå max 70*C Load

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...