Gå til innhold

Forskjell på 6-cellers og 12 cellers batteri


Anbefalte innlegg

Lurer altså på forskjellen mellom et 6-cellers batteri og et 12-cellers batteri.

 

Har en HP Pavilion dv6184ea. I den sitter det et 6-cellers batteri som standard. Når pcen går uten strøm varer batteriet til ca. 1 time og 45 minutter på vanlig bruk.

 

Varer et 12-cellers batteri mye lengre eller er det ikke så stor forskjell på de? Har tenkt å skaffe et nytt batteri siden det som er nå blir for lite kraftig når jeg bruker pcen uten strøm på skolen.

 

Legger ved linker til de to batteriene:

6-cellers | 12-cellers

 

Også har jeg et lite spørsmål til. På bilden på advance.no, ser det ut som 12-cellers batteriet er mye større enn 6-cellers batteriet. Noen som har erfaringer med dette, og vet størrelsesforholdene mellom dem.

Fordi hvis 12-cellers batteriet er mye større enn 6-cellers batteriet, blir det lite aktuelt å drasse på det. Må også bli litt klumpete å ha det under pcen når den står på pulten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte (men ikke altid) er antall celler og kapasitet direkte knyttet til hverandre, slik at dobbelt så mange celler gir dobbel kapasitet. Etter å ha sett på bildene tror jeg det er slik i dette tilfellet. Det ser jo mest ut som 12 cellersbatteriet er på 6cellers lagt oppå hverandre.

 

Den siste setningen var vel egentlig et svar på det siste du lurte på også: ja, batteriet er en del større.

Lenke til kommentar
Ofte (men ikke altid) er antall celler og kapasitet direkte knyttet til hverandre, slik at dobbelt så mange celler gir dobbel kapasitet. Etter å ha sett på bildene tror jeg det er slik i dette tilfellet. Det ser jo mest ut som 12 cellersbatteriet er på 6cellers lagt oppå hverandre.

 

Den siste setningen var vel egentlig et svar på det siste du lurte på også: ja, batteriet er en del større.

7717036[/snapback]

 

Okei. Da tror jeg jeg går for et ekstra 6-cellers batteri. Ser ikke noen grunn til å betale 1200 for et 12-cellers batteri, når jeg kan få et 6-cellers til halve prisen. Og at 6-cellers er mye lettere å drasse på ;)

Lenke til kommentar

Hei.

Kjøpte et nyt 12 cellers batteri til min HP 6086 da original batteriet mildt sagt var elendig.Jeg vil anbefale deg 12 celler da det visste seg å være "himmelriket"

iforhold til det gamle. Det er litt større fysisk ja og litt tyngre men jeg ser ikke på det som noe problem

Når du har laptopen på bordet så kommer det litt opp,behagelig når du skriver..

Har ikke fått testet det ut ennå med hensyn til hvor lenge det varer,men som sagt så er det stor forskjell på ihvertfall mitt game 6 cellers og det nye på 12...

Lenke til kommentar
Hei.

Kjøpte et nyt 12 cellers batteri til min HP 6086 da original batteriet mildt sagt var elendig.Jeg vil anbefale deg 12 celler da det visste seg å være "himmelriket"

iforhold til det gamle. Det er litt større fysisk ja og litt tyngre men jeg ser ikke på det som noe problem

Når du har laptopen på bordet så kommer det litt opp,behagelig når du skriver..

Har ikke fått testet det ut ennå med hensyn til hvor lenge det varer,men som sagt så er det stor forskjell på ihvertfall mitt game 6 cellers og det nye på 12...

7720739[/snapback]

 

Ok.

Hvor mye høyere kommer pcen?

Hvis det er snakk om veldig høyt, tenker jeg det blir prakke å ha den slik i sekken og.

 

EDIT: Du har vell ikke et bildet og? Så jeg kan få se det i forhold til noe?

Endret av _Zero
Lenke til kommentar
Hei.

Kjøpte et nyt 12 cellers batteri til min HP 6086 da original batteriet mildt sagt var elendig.Jeg vil anbefale deg 12 celler da det visste seg å være "himmelriket"

iforhold til det gamle. Det er litt større fysisk ja og litt tyngre men jeg ser ikke på det som noe problem

Når du har laptopen på bordet så kommer det litt opp,behagelig når du skriver..

Har ikke fått testet det ut ennå med hensyn til hvor lenge det varer,men som sagt så er det stor forskjell på ihvertfall mitt game 6 cellers og det nye på 12...

7720739[/snapback]

 

Ok.

Hvor mye høyere kommer pcen?

Hvis det er snakk om veldig høyt, tenker jeg det blir prakke å ha den slik i sekken og.

 

EDIT: Du har vell ikke et bildet og? Så jeg kan få se det i forhold til noe?

7721778[/snapback]

[/quote

Hvis du ikke skal irritere deg over batteriet på det du har nå så anbefaler jeg å kjøpe 12 cellers batteri,ingenting å lure på.

Har du en vanlig veske for 15,4 tommer pc så går det også greit..

 

roger

post-60252-1168892559_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hei.

Kjøpte et nyt 12 cellers batteri til min HP 6086 da original batteriet mildt sagt var elendig.Jeg vil anbefale deg 12 celler da det visste seg å være "himmelriket"

iforhold til det gamle. Det er litt større fysisk ja og litt tyngre men jeg ser ikke på det som noe problem

Når du har laptopen på bordet så kommer det litt opp,behagelig når du skriver..

Har ikke fått testet det ut ennå med hensyn til hvor lenge det varer,men som sagt så er det stor forskjell på ihvertfall mitt game 6 cellers og det nye på 12...

7720739[/snapback]

 

Ok.

Hvor mye høyere kommer pcen?

Hvis det er snakk om veldig høyt, tenker jeg det blir prakke å ha den slik i sekken og.

 

EDIT: Du har vell ikke et bildet og? Så jeg kan få se det i forhold til noe?

7721778[/snapback]

[/quote

Hvis du ikke skal irritere deg over batteriet på det du har nå så anbefaler jeg å kjøpe 12 cellers batteri,ingenting å lure på.

Har du en vanlig veske for 15,4 tommer pc så går det også greit..

 

roger

7729529[/snapback]

 

Ser veldig bra ut det der ja.

Får se om det blir et nytt batteri da ;)

Men har noen planer om å oppgradere minnet på pcen og, siden Vista kommer dumpenes ned i postkassen min om noen uker.

 

Hva mener dere er det smarteste? Minne eller batteri?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...