Cotul Skrevet 13. januar 2007 Skrevet 13. januar 2007 (endret) Hei. har akkurat koblet opp p5b e-plus , C2D E6600, sapphire ati radeon 1950pro, ocz 2gb ddr2 dual channel kit. Pcen fungerer bra. Men fra jeg starter maskinen til jeg slår den av er det en konstant piping. Virker som en ganske høyfrekvent konstant lyd. Og jeg aner ikke hva den kommer av. Er også en Northq 400w, og 2 sata disker i pcen, men disse funket bra i det forrige oppsettet. Edit: etter å ha slått av pcen, og deretter slått den på 10 min senere ble lyden borte. Kanskje den kommer tilbake, men det funker for nå Edit2: som antatt etter en ny reboot så er pipelyden tilbake. Edit3: vel, etter å ha fått ny PSU så er lyden borte Endret 7. februar 2007 av Freud
LadyKatie Skrevet 13. januar 2007 Skrevet 13. januar 2007 Hei. har akkurat koblet opp p5b e-plus , C2D E6600, sapphire ati radeon 1950pro, ocz 2gb ddr2 dual channel kit. Pcen fungerer bra. Men fra jeg starter maskinen til jeg slår den av er det en konstant piping. Virker som en ganske høyfrekvent konstant lyd. Og jeg aner ikke hva den kommer av. Er også en Northq 400w, og 2 sata disker i pcen, men disse funket bra i det forrige oppsettet. Edit: etter å ha slått av pcen, og deretter slått den på 10 min senere ble lyden borte. Kanskje den kommer tilbake, men det funker for nå 7714402[/snapback] Har opplevd samme problem jeg og, men alt som skal til er å bare dytte litt i kabinette så funker det greit hos meg!
nekronos Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 prøvd å høre hvor lyden kommer fra? Hvis ikke gjør det da Returner dingsen som lager lyd og få ny
Cotul Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Skrevet 14. januar 2007 prøvd å høre hvor lyden kommer fra? Hvis ikke gjør det da Returner dingsen som lager lyd og få ny 7716888[/snapback] vel, virker som at det er PSUen. Ikke 100% sikker men tror det er det. Kanskje det blir for mye for den.
Lolliken Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 (endret) Hadde det samme problemet, prøv å koble ut viftestyringen din på cpuviften og koble den direkte på hket. Hvis du har en viftestyring på den da Endret 14. januar 2007 av Lolliken
Cotul Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Skrevet 14. januar 2007 Hadde det samme problemet, prøv å koble ut viftestyringen din på cpuviften og koble den direkte på hket. Hvis du har en viftestyring på den da 7720865[/snapback] Har nok ikke viftestyring. Så kan det være at cpuviften får noe krøll med strømmen ? har uansett bestilt meg ny PSU nå, en Hiper Type-R 580W. Håper det blir bra da.
Krvduzvg62dy24 Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 sist jeg hadde pipelyd som varte og varte og var veldig høyt det var fordi Ram brikkene ikke var skikkelig i xD
<Viva> Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Tror hva feilen kan vær. Det kan være feil i maskinvaren, som gjør at maskinen ikke kan starte. Da sender den ut pipelyder. Hører du hvor mange piplyder som blir sendt ut ?
fredblic Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Tror hva feilen kan vær. Det kan være feil i maskinvaren, som gjør at maskinen ikke kan starte. Da sender den ut pipelyder. Hører du hvor mange piplyder som blir sendt ut ? 7721856[/snapback] han har jo ikke sagt at pc'en ikke vil starte da. prøv å stopp viftene en etter en for å se om feilen ligger der. jeg har en liten aning om at psu er synderen.
Cotul Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Skrevet 14. januar 2007 som jeg skrev tidligere så funker pcen bra bortsett fra den konstante pipelyden, og har bestilt ny PSU. men det med at rammen kanskje ikke står godt nok i kan jeg jo sjekke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå