Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Konstant piping fra pc [løst]

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

har akkurat koblet opp

p5b e-plus , C2D E6600, sapphire ati radeon 1950pro, ocz 2gb ddr2 dual channel kit.

Pcen fungerer bra. Men fra jeg starter maskinen til jeg slår den av er det en konstant piping. Virker som en ganske høyfrekvent konstant lyd. Og jeg aner ikke hva den kommer av.

Er også en Northq 400w, og 2 sata disker i pcen, men disse funket bra i det forrige oppsettet.

Edit: etter å ha slått av pcen, og deretter slått den på 10 min senere ble lyden borte. Kanskje den kommer tilbake, men det funker for nå :w00t:

Edit2: som antatt etter en ny reboot så er pipelyden tilbake.

Edit3: vel, etter å ha fått ny PSU så er lyden borte :w00t:

Endret av Freud
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

har akkurat koblet opp

p5b e-plus , C2D E6600, sapphire ati radeon 1950pro, ocz 2gb ddr2 dual channel kit.

Pcen fungerer bra. Men fra jeg starter maskinen til jeg slår den av er det en konstant piping. Virker som en ganske høyfrekvent konstant lyd. Og jeg aner ikke hva den kommer av.

Er også en Northq 400w, og 2 sata disker i pcen, men disse funket bra i det forrige oppsettet.

Edit: etter å ha slått av pcen, og deretter slått den på 10 min senere ble lyden borte. Kanskje den kommer tilbake, men det funker for nå  :w00t:

7714402[/snapback]

Har opplevd samme problem jeg og, men alt som skal til er å bare dytte litt i kabinette så funker det greit hos meg!

Skrevet
prøvd å høre hvor lyden kommer fra? Hvis ikke gjør det da ;)

Returner dingsen som lager lyd og få ny :p

7716888[/snapback]

vel, virker som at det er PSUen. Ikke 100% sikker men tror det er det. Kanskje det blir for mye for den.

Skrevet (endret)

Hadde det samme problemet, prøv å koble ut viftestyringen din på cpuviften og koble den direkte på hket.

Hvis du har en viftestyring på den da :p

Endret av Lolliken
Skrevet
Hadde det samme problemet, prøv å koble ut viftestyringen din på cpuviften og koble den direkte på hket.

Hvis du har en viftestyring på den da :p

7720865[/snapback]

Har nok ikke viftestyring. Så kan det være at cpuviften får noe krøll med strømmen ?

har uansett bestilt meg ny PSU nå, en Hiper Type-R 580W. Håper det blir bra da.

Skrevet

Tror hva feilen kan vær.

Det kan være feil i maskinvaren, som gjør at maskinen ikke kan starte. Da sender den ut pipelyder.

Hører du hvor mange piplyder som blir sendt ut ?

Skrevet
Tror hva feilen kan vær.

Det kan være feil i maskinvaren, som gjør at maskinen ikke kan starte. Da sender den ut pipelyder.

Hører du hvor mange piplyder som blir sendt ut ?

7721856[/snapback]

han har jo ikke sagt at pc'en ikke vil starte da. prøv å stopp viftene en etter en for å se om feilen ligger der. jeg har en liten aning om at psu er synderen.

Skrevet

som jeg skrev tidligere så funker pcen bra bortsett fra den konstante pipelyden, og har bestilt ny PSU. men det med at rammen kanskje ikke står godt nok i kan jeg jo sjekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...