Gå til innhold

Blålystid i nord, ønsker tilbakemeldinger


rogerjo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det går mot lysere tider i Finnmark, men ennå er det en "blå" verden vi...klipp...

Flott bilde Roger(?) Fin dypeblå farge med nyanser "oppover" noe som sikkert understreker kulden i denne vakre naturen. Subjektivt sett har jeg noe småpirk å komme med :-)

 

1) Det er ganske god balanse og plassering av elemtenene i bildet, men jeg ville kanskje ha trukket snittet litt ned. Altså slik at den øverste delen av himmelen, som er litt lys og uinteressant, hadde kommet mer bort i forhold til det som muligens går an å bruke under som forgrunn.

 

2) Kanskje ikke helt etisk: men en kvist/plante på venstre side av bildet, samt en sort stein i nedre kant forstyrrer litt. Enten retusjere bort dette, eller kanskje hadde steinen blitt mer interessant hvis utsnittet hadde vært litt mer "nedover" (som i punkt 1)?

 

Uansett et godt bilde med mye stemning i. Og husk at dette er min subjektive mening. Det er nok flere meninger om dette bildet! :)

Lenke til kommentar

Jeg tror det bildet der hadde blitt stilig hvis du hadde hatt noen sekunders åpningstid på lukkern. Med mindre blender da selvfølgelig. Da hadde du fått en slik kul effekt på vannet. Hadde selvfølgelig ikke blitt like naturlig, men jeg liker slike bilder jeg da. Hvis du i tillegg hadde tatt hensyn til de forbedringene flyndrefjes da allerede har nevnt hadde det blit veldig bra! Det er nå min personlige mening. :thumbup:

 

Slik det var nå syntes jeg det var veldig kjedelig :sleep:

 

 

 

 

Edit: Likte egentlig dette bildet ditt bedre jeg da. Dramatisk himmel...

 

IMG_1035.jpg

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Jeg tror det bildet der hadde blitt stilig hvis du hadde hatt noen sekunders åpningstid på lukkern. Med mindre blender da selvfølgelig. Da hadde du fått en slik kul effekt på vannet. Hadde selvfølgelig ikke blitt like naturlig, men jeg liker slike bilder jeg da.  Hvis du i tillegg hadde tatt hensyn til de forbedringene flyndrefjes da allerede har nevnt hadde det blit veldig bra! Det er nå min personlige mening.  :thumbup:...klipp...

Jøss, ikke så dumt! Når jeg betrakter bildet på nytt etter Sjefens anmerkninger, ser jeg også hva som kan komme frem av nye effekter. Og det jeg ser er at det blir kanskje FOR skarpe kontraster og former i originalbildet mellom sjø og land. Litt kult å eksperimentere med dette! Det gir nesten et helt nytt inntrykk. Ingen konklusjon her. Kanskje trådstarter her nettopp VILLE skape kontrast mellom land/himmel kontra sjø/vann. Hva vet vel jeg, men mange gode ideer kommer opp her!

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger :thumbup:

Kvisten i venstre bildekant burde vært borte, nå ser jeg "bare" den. Jeg kunne nok ha klippet noen mm av venstre bildekant uten at det hadde gått utover balansen i bildet?

I forkant tror jeg det hadde blitt værre. Jeg er enig i at den steinen der framme kan forstyrre litt, men jeg klippa bort noe i forkant, mest fordi fjæresteinan i høyre forkant ellers ville blitt for mørke og dominerende!

Det er det jo riktig Sjefern, det bildet du fant fram har en flott og dramatisk himmel. Men det var en annen tid og et annet vær. Jeg husker godt dat jeg tok det.

Det var forøvrig en intressant tilbakemelding om å forlenge eksponeringstiden for å få litt mere "flyt" i havet. Jeg synes liksom aldri bildene blir skarpe nok. Så det var noe til ettertanke!

 

Roger

Endret av rogerjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...