Gå til innhold

vannblokk til Asus GeForce 7900GT 256MB


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en vannblokk til min Asus GeForce 7900GT 256MB. Har en blokk på den nå, men den kjøler kun gpuen. Har satt på slike passive kjølere på minnet. Noe som har fungert i snart 6 mnder. Men i det siste så har skjermkortet begynt å oppført seg rart. Artifacts og andre snusk på skjermen. Etter en del feildiagnoser, så tror jeg at det er varmen som gjør det. Selve kortet er veldig varmt inne i kassa, selv om gpu temperaturen er kun 35 grader.

Så det er jeg trenger er en blokk som kjøler gpu, minnet og spenningsregulatoren.

Jeg har prøvd denne før. Men den passet ikke på kortet.

Men jeg ser at microplex har fått inn denne. Så det jeg lurer på er 2 ting. Er det noen som vet om den passer til kortet mitt? Og noen som har erfaring med å fjerne passive kjølere fra minnet som er satt fast med termisklim.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker en swiftech gpu vannkjøler. Grunnen til at jeg er i tvil om den passer er at asus kortet ikke er 100% etter 7900 designet. Den aller første vannblokka jeg kjøpte til asus 7900 skulle også passe til 7900 skjermkort, neo demn ikke gjorde. Isåfall så måtte jeg ha klipt av samtlige spenningsregulatorer, noe jeg fort fant ut var noe dumt.

Og hvis du leser innlegget mitt, så er kortet mitt såpass varmt at jeg får artifacts hvis jeg ikke kjører viftene mine på full effekt, og da er noe av grunnen til at jeg har vannkjøling borte.

Jeg har swiftechs ram-kjøleeblokkere, men ettersom det er lite til ingen luftgjennomstrømning i kabinettet mitt, så hjelper de minimalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...