Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB-slot deaktivert ved installasjon av Windows?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kan noen fortelle meg hvordan jeg slår på USB-slotene slik at det er strøm på de når jeg skal installere windows fra oppstarten? Det er strøm på de helt til jeg kommer til det blå vinduet når jeg skal velge om jeg vil installere windows, reparere eller avbryte installasjonen. Håper noen skjønner hva jeg mener... :hmm:

EDIT: Grunnen er at jeg har trådløst tastatur og mus, og mottakeren slår seg derfor av...

Endret av Crystal
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg prøver å gjøre er å installere windows på nytt. USB-potene slår seg av og på virker det som under oppstart. Når jeg starter opp med windows-cd så starter det med at maskina spør om man skal inst. RAID drivere osv først, så kommer man tilslutt inn i "installasjonsveiviseren" for windows. Og her er det at mottakeren for trådløs tastaturet/mus slår seg av, og den er kobla via en USB-port. Nå har jeg løst det slik at jeg kobler mottakeren inn i de analoge koblingene(grønn og lilla) for tastatur/mus. Men nå har jeg selvfølgelig et annet problem og det er at "installasjonsveiviseren" ikke finner noen HDD å legge inn på :no: Har to HDD som er SATA koblet. Men dette blir offtopic... Se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=698338&hl=

Skrevet

For å installere på disker installasjonen ikke finner så må du trykke f6 eller noe, der i installasjonen den spør etter om du vil inkludere drivere i installasjonen.

Du trenger å legge sata kontroller driver på en diskett først og legge den inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...