Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette passord på Gigabyte WAN router(598k)fra Clas


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mistenker at naboen(e) benytter mitt trådløse nettverk, og det vil jeg ha en slutt på :dribble:

Er det noen som vet hvordan man sikrer det trådløse nettverket på en Gigabyte router fra Clas Ohlson (koster 598kr).

 

Med vennlig hilsen Spursen :thumbup:

7703047[/snapback]

Hei! Har denne routern og slik gjør du det

 

Logg inn på routeren på 192.168.1.254. Brukernavn og passord er admin/admin. Gå inn på "wireless configuration" på høyresiden og velg 802.11g. Da kommer det opp konfigureringsside for den trådløse biten. Du kan endre ssid øverst til det navnet du ønsker på nettverket, og på midten der det står "authentication type" velger du hvilken "kryptering" du skal bruke. Velg da feks. "wpa pre shared key". Så går du nederst på siden der det står "wpa psk passphrase", der skriver du inn ditt passord, minimum 8 tegn. Når er du ferdig og det er bare å trykke "submit".

 

Voila!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
Jeg mistenker at naboen(e) benytter mitt trådløse nettverk, og det vil jeg ha en slutt på :dribble:

Er det noen som vet hvordan man sikrer det trådløse nettverket på en Gigabyte router fra Clas Ohlson (koster 598kr).

 

Med vennlig hilsen Spursen :thumbup:

7703047[/snapback]

Hei! Har denne routern og slik gjør du det

 

Logg inn på routeren på 192.168.1.254. Brukernavn og passord er admin/admin. Gå inn på "wireless configuration" på høyresiden og velg 802.11g. Da kommer det opp konfigureringsside for den trådløse biten. Du kan endre ssid øverst til det navnet du ønsker på nettverket, og på midten der det står "authentication type" velger du hvilken "kryptering" du skal bruke. Velg da feks. "wpa pre shared key". Så går du nederst på siden der det står "wpa psk passphrase", der skriver du inn ditt passord, minimum 8 tegn. Når er du ferdig og det er bare å trykke "submit".

 

Voila!

Takk !!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...