Stian Jacobsen Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Ok, er litt ny på apache scripting, så her er hva jeg prøver FRA: www.domene.no/index.php?side=1 TIL: www.domene.no/index/side/1 ELLER www.domene.no/ip/side/1 (alså fjerne index.. synes det ser litt teit ut) Dette er hvordan .htaccess filen min ser ut nå Options +FollowSymLinks RewriteEngine on RewriteBase / RewriteRule index/side/([0-9]+)$ index.php?side=$1 2 spørsmål 1 - Hvordan endrer jeg index med f.eks ip 2 - Hvordan gjør jeg slik at f.eks banen til stil-skjema (stilskjema/cityblue/style.css) ikke blir påvirket av denne reglene.. altså, legge inn noe lurt som gjør at stilskjema/cityblue/style.css blir til ../../stilskjema/cityblue/style.css siden jeg har index/side/1 Noen som skjønner et kvekk av hva jeg prøver på?
emilkje Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Hvis du vil endre index til ip kan du skrive: (jeg er helt ny på det her, så jeg er ikke 100% sikker på om det fungerer, korriger meg hvis jeg tar feil.) Options +FollowSymlinks RewriteEngine on RewriteRule ^ip/side/([0-9]+)$ index.php?side=$1 det der angående relative linker til stilark etc. er noe jeg har lurt lenge på selv, så jeg setter pris på om noen kan hjelpe oss med det ha en god dag
Ståle Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Sjekk ut denne linken her. Den hjalp meg veldig http://corz.org/serv/tricks/htaccess2.php
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå