Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Har litt lyst til å overclocke cpuen min.. har AMD x2 4600 am2..

Men.. hva gjør jeg? :p jeg har ett billig "esc" hovedkort som ikke fulgte med noen slags overclocking uttilities!!

har testa cpuid eller hva det het meeeeen pcen klikka...

klokka gamle pcen min i biosen men biosen min er så billig jeg finner ingenting!

Noen som kan hjelpe? :)

takker på forhånd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå vet jeg jo ikke hvor mye du kan om klokking, men siden du har gjort det før er det jo bare å gjøre det samme i denne biosen også. Kansje har diverse funksjoner fått andre spesifikasjoner en din gamle, men prinsippet er det samme. Grunnen til at det klikka med det programmet er at det ikke tar hensyn til HTT og minnehastigheten. Derfor frøys den seg pga for høy HTT eller minnet ble kjørt på for høy frekvens. Har du lest guidene om klokking her på forumet da? de kan være til stor hjelp og grunnleggende forståelse hvis du ikke har det.

Skrevet

Ja jeg klarte fint å clocke litt i gamle pcen men denne biosen er tydeligvis ikke helt lik nei..

så vidt jeg finner noe om clocking i bios..

Har lest guidene litt da men kan lese mer ja :O :D

har lite peiling på HTT osv.. :/

Skrevet
Ja jeg klarte fint å clocke litt i gamle pcen men denne biosen er tydeligvis ikke helt lik nei..

så vidt jeg finner noe om clocking i bios..

Har lest guidene litt da men kan lese mer ja  :O :D

har lite peiling på HTT osv.. :/

7704032[/snapback]

det første som kunne vært kjekt å vite er jo hvilke hovedkort det er.... ecs ja, men modell osv?

riv ut... kjøp et demobrukt :thumbup: finner mange bra til 400-500kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...