Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp WRT54G som repeater


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Faren min har byttet adsl-leverandør fra Bluecom til Telenor. Det ble selvfølgelig noe galt, så vi er uten internett i ca 2 uker.

 

Men naboen er grei, så jeg får lov til å koble meg på ruteren hans - slik at jeg får surfet litt, lest mail osv.

 

Men - det er et stykke fra naboen og til meg, og signalet varierer ganske mye. Vi har en utebod som står sånn ca midt i mellom, så jeg tenkte at jeg kunne bruke ruteren vår til å forsterke signalet fra naboen. Men jeg er helt grønn på å sette opp vår ruter som en repeater - og lurte på om noen kan forklare litt for meg?

 

Begge rutere er Linksys WRT54G - og naboens nett er ikke sikret med WEP eller lignende.

 

På forhånd takk!

 

Maria

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du ikke vil bruke 800 spenn for på å vente noen uker.

:!:

 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg vurdert å flytte routeren min nærmere naboens,

så nære den veien som mulig slik at signalet mellom dere blir best mulig uten å kjøpe

masse siden dere får nett snart uansett.

 

Hvis den boden er et alternativ å huse det i, er det jo perfekt. Kommer vel an på veien...

 

En nettverkskabel tåler fint å ligge ute i 14 dager, plugg ene enden i pc'en din (eller switch/hub el.no i huset) og den andre endel i den trådløse routeren. Flytt den så nærme naboen du kommer.

 

Jallaløsning, men tror ikke det blir billigere enn det. Og virker helt sikkert, hvis

du får beskyttet routeren mot vær og vind på en eller annen måte.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Hei

 

Flash din wrt med dd-wrt.v23_mini_generic. Men OBS.. kommer litt ant på hvilken versjon din wrt er ?

 

Linksys WRT54 flashet med dd-wrt skal i utgangspunktet støtte client mode mot ethvert AP/trådløsrouter.

Den fungerer da som en vanlig klient til naboen din sin router, og NAT'er så til maskinene som er koplet til den.

Men obs kun manskiner via kabel på din router, du kan ikke kople til trådløse klienter på wrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...