Gå til innhold

Hjelp til PHP/SQL feilmelding


Anbefalte innlegg

UPDATE `nyhetdb` SET `tittel` = '$_GET[tittel]', `forfatter` = '$_GET[forfatter]', `dato` = '$_GET[dato]', `forsidetekst` = '$_GET[forsidetekst]', `hovedtekst` = '$_GET[hovedtekst]' WHERE `id` = '$_GET[id]' LIMIT 1;

 

Jeg prøver med dette skriptet å endre på nyheter som allerede er lagt til i databasen. Når jeg kjører skriptet kommer feilen "Duplicate entry '8' for key 1" hvor 8 er '$_GET[id]' og key 1 er ID. Det virker som om sql databasen klager på at jeg setter auto_increment (altså ID), og det vil den ikke, men jeg setter ikke denne (det er i såfall ikke meningen :p) Hva kan jeg gjøre med skriptet så det vil fungere å update nyhetene? Jeg kjører nyeste versjon av PHP og MYSQL på lokal server.

 

 

Takk for alle svar

Buffey

Endret av buffey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dro en rask en når jeg programerte dette ja, har definert $query 2 ganger, en gang som insert, til å legge til nyheter, og en gang for å oppdatere nyheter. Jeg har rettet dette og laget to forskjellige variabler nå, men nå får jeg dobbel "Query was empty" feilmelding, hva kan jeg gjøre med det?

Lenke til kommentar

Har klart å identifisere feilen nå, sql query for edit news ble aldri kjørt på grunn av feil i koden, og add news query ble alltid kjørt, så det ble insert uansett hvilken form jeg brukte, jeg skal jobbe med det nå og se om jeg kan fikse det. Takk for rask hjelp!

 

Buffey

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...