Gå til innhold

Riper i min 6233


xdim

Anbefalte innlegg

Hei dere. Har selvfølgelig klart å legge nøkkelene mine i samme lomme som min nokia 6233 en stund. Og da måtte det jo skje. Masse riper som liksom er samlet i en sirkel midt på skjermen. Utrolig irriterende! Finnes det noe jeg kan gjøre?? Hvor mye koster det å sende inn til nokia? Funker sånn ripeguffe man kjøper på elkjøp?

 

Håper noen har et bra svar til meg :) Har ikke lyst å kjøpe ny telefon igjen nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt Displex Display Polish, og det funket til meg ja... Til og med på større riper/hakk.

Men, du må gnikke som f... da en 5minutter (eller til du ser at ripene er borte), for så å tørke av etterpå...

Koster 49,- på mobilsentrum.no.

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
Har brukt Displex Display Polish, og det funket til meg ja... Til og med på større riper/hakk.

Men, du må gnikke som f... da en 5minutter (eller til du ser at ripene er borte), for så å tørke av etterpå...

Koster 49,- på mobilsentrum.no.

7680197[/snapback]

 

Har vært å kjøpt en tube med dette. Skal prøve i kveld. Sier ifra hvordan det har gått :) HÅPE HÅPE!!

Lenke til kommentar
Har brukt Displex Display Polish, og det funket til meg ja... Til og med på større riper/hakk.

Men, du må gnikke som f... da en 5minutter (eller til du ser at ripene er borte), for så å tørke av etterpå...

Koster 49,- på mobilsentrum.no.

7680197[/snapback]

 

Hvordan i h***** fikk du det til å virke? Gnikka leeeenge jeg, men er akkurat like mye riper og hakk enda. Skikkelig skuffa! :(

Lenke til kommentar

Brukte dette produktet første gang på en Nokia 3100 jeg hadde for en 8-10år siden...

Har fått vekk riper/hakk med dette jeg.

Jobber i industrien, så telefonene har ikke vært tatt i med silkehansker heller.

Ha på en liten sprut til, så pusser du i sirkelbevegelser...

 

Hva bruker du for å pusse med forresten?

Jeg bruk(er)te en liten bit av en gammel myk utslitt t-skjorte...

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
Brukte dette produktet første gang på en Nokia 3100 jeg hadde for en 8-10år siden...

Har fått vekk riper/hakk med dette jeg.

Jobber i industrien, så telefonene har ikke vært tatt i med silkehansker heller.

Ha på en liten sprut til, så pusser du i sirkelbevegelser...

 

Hva bruker du for å pusse med forresten?

Jeg bruk(er)te en liten bit av en gammel myk utslitt t-skjorte...

7684519[/snapback]

 

Jeg brukte sånn microfiberklut. Er det feil? Kan godt prøve med en sprut eller 10 til jeg ;)

Lenke til kommentar
Jeg brukte sånn microfiberklut. Er det feil? Kan godt prøve med en sprut eller 10 til jeg ;)

7688567[/snapback]

Ja, som UllForEver også sier, tror jeg dette blir feil... Prøv med en gammel myk t-skjorte istedet.

Selve polishen skal rubbe opp glasset, for så å legge det i ripene/hakkene.

Tror kanskje du tar et steg tilbake også med mikrofiber...

 

Har fått til svar at dette produktet ikke har funket før også på forumet, men jeg vil påstå hardnakket at dette fungerer så lenge man gjør det riktig...

Som sagt... Jeg har brukt dette produktet i en 8-10år på mange telefoner/display, og displayet har blitt som SPLITTER nytt... :D

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
Jeg brukte sånn microfiberklut. Er det feil? Kan godt prøve med en sprut eller 10 til jeg ;)

7688567[/snapback]

Ja, som UllForEver også sier, tror jeg dette blir feil... Prøv med en gammel myk t-skjorte istedet.

Selve polishen skal rubbe opp glasset, for så å legge det i ripene/hakkene.

Tror kanskje du tar et steg tilbake også med mikrofiber...

 

Har fått til svar at dette produktet ikke har funket før også på forumet, men jeg vil påstå hardnakket at dette fungerer så lenge man gjør det riktig...

Som sagt... Jeg har brukt dette produktet i en 8-10år på mange telefoner/display, og displayet har blitt som SPLITTER nytt... :D

7689606[/snapback]

 

Skal prøve med noe annet enn microfiber. Sier ifra i kveld hvordan det går.

Lenke til kommentar

Tar tilbake alt! Jeg satt meg ned å gnikka til krampa nesten tok meg! Og jammen så ser det ut til at ripa begynner å forsvinne. Jeg kan nå se teksten bak helt klart igjen! :!: Men er igjen litt til før hele ripa er borte da. Endel mer gnikking så tenker jeg hele ripa er borte. Merkelige greier denne guffa. Burde stått på pakka at man må gnikke noe helt for jævlig lenge i stedet for 2-3 minutter.

Lenke til kommentar

Det var godt å høre... :thumbup:

 

Men, etter en 2-3 minutter så påfører du litt gørr igjen ja?

Hvis ikke, foreslår jeg at du gjør det.

Blir mye mere arbeid, hvis du gnikker tørt...

Det står "repeat application as necessary for deep scratches" på tuben min da.

 

Så noe fasitsvar på hvor lenge man hadde måttet sitte å gnukke hadde vært vanskelig å gi, som du nå sikkert erfarer...

Endret av N73_user
Lenke til kommentar
Det var godt å høre... :thumbup:

 

Men, etter en 2-3 minutter så påfører du litt gørr igjen ja?

Hvis ikke, foreslår jeg at du gjør det.

Blir mye  mere arbeid, hvis du gnikker tørt...

Det står "repeat application as necessary for deep scratches" på tuben min da.

 

Så noe fasitsvar på hvor lenge man hadde måttet sitte å gnukke hadde vært vanskelig å gi, som du nå sikkert erfarer...

7692537[/snapback]

 

Skal ned å gnikke igjen nå. hehe. Ja skal påføre masse guffe hele tiden :) Skulle egentlig hatt en dremel og brukt den :hmm:

Lenke til kommentar

Har vel finni ut hva denne guffa er nå. Det er et kjempe mikroskopisk pusse middel som filer ned ujevnhetene i ripene. Derfor man må gnikke så sinnsykt mye og lenge og ha på mye pussemiddel. Burde ha stått på tuba da, slik at man forsto hva man skal gjøre og hvorfor!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...