Teoberg Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 (endret) Jeg lurer på hvordan man får kjørt chkdsk på en bestemt disk. Feks. på en ekstern harddisk? Trenger svar fort!!javascript:emoticon(':!:') smilie Endret 8. januar 2007 av Ueland
norbat Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 chkdsk [volumnavn:] Hvis den eksterne harddisken er F -> chkdsk f:
Teoberg Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Skrevet 8. januar 2007 chkdsk [volumnavn:] Hvis den eksterne harddisken er F -> chkdsk f: 7676480[/snapback] Takk! d funka.. men det hjalp ikke på det jeg hadde håpet.. Hadde trodd at den skulle slette noen ødelgate filer på hardisken.. Det går ikke å slette den på vaneilig måte. har du noen tips om hvordan der e muli å få til?
norbat Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 (endret) Du kan prøve: chkdsk [volum:] /f Edit: Hvilke filer er det du mener er ødelagt? Endret 8. januar 2007 av norbat
Teoberg Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Skrevet 8. januar 2007 Du kan prøve: chkdsk [volum:] /f Edit: Hvilke filer er det du mener er ødelagt? 7676571[/snapback] Der egentli ikke en fil. Men en mappe som der en halveis nedlasted fil inni. Viss jeg prøver å slette denne mappa manulet (høreklikke så slett) så kommer det bare en feilmelding som sier at det er feil på filen og den kan ikke leses fra.
norbat Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Fila er kanskje knyttet til det programmet som laster det ned? Snakke vi om ei fil via et fildelingsprogram? Hvis, så kan du antakelig gå inn i programmet og 'stoppe /slette' den derfra.
Teoberg Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Skrevet 8. januar 2007 Fila er kanskje knyttet til det programmet som laster det ned? Snakke vi om ei fil via et fildelingsprogram? Hvis, så kan du antakelig gå inn i programmet og 'stoppe /slette' den derfra. 7677176[/snapback] Nei, fila brukes ikke. Da hadde det kommet en feilmedling om at fila er i skrivebeskyttet eller i bruk. Så jeg har ingen peiling på om det er muli i det hele tatt å få sletta mappa med den skada fila i. Prøver ejg å trykke: shift+delete så kommer det bare at mappa ikke er tom:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå