BBC Skrevet 25. november 2002 Skrevet 25. november 2002 Kanskje ett litt flaut spørsmål, men men... Hvordan får man en "start-meny" når man starter x (startx) der man kan velge hvilken Windows-manager man vil starte (KDE, Gnome osv...)? Hva må konfigureres, eller er det et program som må innstalleres? Edit: Distro: Slackware 8.0 Bruker KDE 3 som standard. [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-11-25 18:02 ]
BlueEAGLE Skrevet 25. november 2002 Skrevet 25. november 2002 Nåh er jeg usikker på hvordan Slackware bruker runlevelene, men du kan se etter i /etc/inittab. I Mandrake/RedHat så er runlevel 5 merket som "grafisk brukergrensesnitt". For å aktivere den så kjører du telinit 5 fra kommandolinjen. Eller så kan du se her _________________ I am man who has grown from a son Been crucified by enraged women I am son who was raised by such men I'm often reminded of the fools I'm among -A. Morisette [ Denne Melding var redigert av: BlueEAGLE på 2002-11-25 18:09 ]
GNUfan Skrevet 25. november 2002 Skrevet 25. november 2002 Du kan jo se på tråden min viss du får problemer : http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...um=27&replies=9
BBC Skrevet 25. november 2002 Forfatter Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 18:07, skrev BlueEAGLE:Nåh er jeg usikker på hvordan Slackware bruker runlevelene, men du kan se etter i /etc/inittab. I Mandrake/RedHat så er runlevel 5 merket som "grafisk brukergrensesnitt". For å aktivere den så kjører du telinit 5 fra kommandolinjen. Hehe... burde ha tenkt på det. Prøvde det (initlevel 4 i Slackware), og fikk opp menyen. Trodde i utgangspunktet at initlevel kun ville starte den standard windows-manageren (KDE i mitt tilfelle). Nå får jeg iallefall mulighet til å teste ut de andre wm-ene som er innstallert :smile:
BlueEAGLE Skrevet 26. november 2002 Skrevet 26. november 2002 Fornøyde "kunder" bes signere gjesteboken min.
BBC Skrevet 26. november 2002 Forfatter Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 20:07, skrev BlueEAGLE:Fornøyde "kunder" bes signere gjesteboken min. Lettere sagt enn gjort... umulig å legge inn :smile: (lurer på hvor mange svar jeg hadde fått i en evt. gjestebok fra mine "fornøyde kunder" :smile: )
BlueEAGLE Skrevet 26. november 2002 Skrevet 26. november 2002 Min feil... Skal være iorden nå :smile:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå