Gå til innhold

Kjøpe ny Ram, 2GB DDR2 Kingston?


RaZeR91

Anbefalte innlegg

Har bursdag snart og tenkte jeg skulle kjøpe meg noen nye rambrikker,

jeg har disse fra før av: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309845

Men så tenkte jeg at jeg ville kjøpe disse:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329419 til burrsdagen min.

 

Det jeg lurte på hvar om jeg burde ta ut di to gamle og selge dei og kun sette i dei nye, eller burde jeg ha alle i? Kan jeg ha DDR og DDR2 sammens??

Skal bruke disse til og spille med så da er det vel Kingston som er best eller er det dei Corsair Dominator brikkene??

Det blir vel en del forskjell viss jeg kjøper en av di brikkene??

Endret av RaZeR91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du har et socket 939 hovedkort, det støtter ikke ddr2 minne. skal du ha minnet du linker til må du kjøpe nytt hovedkort og prosessor i tillegg

7663699[/snapback]

 

Hehe, kom på det nå. Hvor mye tror du jeg ville ha fått viss jeg hadde solgt

den rammen min, AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 GHz Prosessoren og hovedkorte som er ett MSI K8N SLI-FI osv.?

Lenke til kommentar

TS: Har du egentlig behov for nytt minne? Det virker som kjerra de fremdeles yter meget bra i og med at du kan kjøre Oblivion på fullt.

 

Dersom det er show off faktoren som spiller inn foreslår jeg at du kjøper disse kule minnebrikkene og rammer dem inn på veggen eller har de i et monter oppå PCen.

 

 

Nå løser heldigvis problemet seg av seg selv siden du omtrent må kjøpe helt ny PC dersom du skal kunne forsvare denne investeringen. Og da forrutsettes det at du har store problemer med å bruke opp alle pengene dine i det daglige.

 

:hmm:

Lenke til kommentar
nå orker jeg ikke og svare flere ganger til deg tror jeg ikke

du må ha pc3200 hvis du skal bruke hk et ditt!

du kan ikke ha ddr2 ram på det

7664710[/snapback]

 

Jaja jeg vet det, men det var viss jeg skulle kjøpe nytt hk, prosessor og ram da vettu....

7664898[/snapback]

 

Og skjermkort!! Det blir et minimum å bruke 4000 kroner på det.

 

Totalt koster vel morroa rundt 13 000 kroner+ dersom du skal ha kraft nok til å dra ditt "nye" 8800 kort og delene skal være vel balansert. (I tillegg bør du også ha 2 stk hardisker i raid så da kan du plusse på 2000 kroner.)

Lenke til kommentar
nå orker jeg ikke og svare flere ganger til deg tror jeg ikke

du må ha pc3200 hvis du skal bruke hk et ditt!

du kan ikke ha ddr2 ram på det

7664710[/snapback]

 

Jaja jeg vet det, men det var viss jeg skulle kjøpe nytt hk, prosessor og ram da vettu....

7664898[/snapback]

 

Og skjermkort!! Det blir et minimum å bruke 4000 kroner på det.

 

Totalt koster vel morroa rundt 13 000 kroner+ dersom du skal ha kraft nok til å dra ditt "nye" 8800 kort og delene skal være vel balansert. (I tillegg bør du også ha 2 stk hardisker i raid så da kan du plusse på 2000 kroner.)

7664927[/snapback]

 

Skjermkort hadde jeg ikke trengt (har Geforce 7950 GX2), men får vel kanskje vente noen mnd. med og kjøpe noe nytt da ;) Kjøper kanskje en ny harddisk så jeg kan ha raid, hjelper det noe på spill foresten? Eller hjelper mest når redigerer filmer osv.??

Lenke til kommentar

 

7664927[/snapback]

 

Skjermkort hadde jeg ikke trengt (har Geforce 7950 GX2), men får vel kanskje vente noen mnd. med og kjøpe noe nytt da ;) Kjøper kanskje en ny harddisk så jeg kan ha raid, hjelper det noe på spill foresten? Eller hjelper mest når redigerer filmer osv.??

7665015[/snapback]

 

Ja, jeg så at du hadde det skjermkortet da jeg leste profilen din. Poenget er at du ville fått langt bedre ytelsesøkning av å bytte ut skjermkortet i steden for minnet dersom det var mulig (DDR vs DDR2 kompatibilitet.)

 

Et bra harddiskoppsett vil hjelpe mye på lastetiden av Windows og spill. Når man er inne i selve spillet betyr det minnimalt så lenge man har nok minne. I flere spill vil raske hardisker gjøre at man kommer først inn og får velge de mest ettertraktede våpnene før sinkene kommer inn.

 

Men jeg tror det er veldig lurt av deg å spare pengene til du får noe igjen for å oppgradere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...