Gå til innhold

Error 99 på Canon 400d


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg pakket nettop ut mitt nye Canon eos 400d kamera, tok 6 bilder eller noe, så fikk jeg ERROR 99, det står at man må skur det av og på igjen, eller ta ut batteriet, for å sette det inn igjen. Jeg har gjort alt dette.

Søkte litt rundt på internett, så leste jeg at det kan komme hvis man prøver å bruke gamle linser, men jeg bruker kit-linsen. En annen ting det kunne komme av, er at det er møkk mellom linsen og huset, på den metall saken, men kameraet er jo helt nytt, skjønner ingen ting nå jeg..

Håper noen vet hva jeg må gjøre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fik det på 30D, og kunne ikke bruge kameraet resten af dagen. hen under aften virkede det igen - men det er sket et par gange siden, så for mit vedkommende er der ingen vej udenom serviceværkstedet. Desværre tager det mindst 3 uger hernede :(

 

Så hvis det er en engangsforseelse er det rart nok - ellers kan det være noget med lukkeren ... :cry:

Lenke til kommentar

Hei

 

Hvilken linse bruker du? Jeg har også hatt samme feilen med ei Sigma linse og da fikk jeg feilen fordi linsa ikke passet til kamera, elektronikken i linsa var for gammel. Linsa ble fikset på et verksted og jeg betalte ikke noe. Men dette er noen år siden (jeg hadde 300D) og jeg tror ikke det er mulig å få fikset eldre Sigma-linser lenger.

 

OBS. Leste ikke alt du skrev, ser nå at du brukte kit-linsa og dermed er mitt svar ikke aktuelt.

Endret av Oddvard
Lenke til kommentar

då eg fekk det på eit kamera eg lånte leste eg etter litt søk på google at det var kontaktpunkta mellom linsa og kamera som kanskje er litt skittne.

 

Kan prøva å "rensa" dei ved hjelp av eit viskelær, gjerne det som er på tuppen av gamle blyantar.

 

Eg prøvde det, fungerte den gangen ialleall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...