FCW Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Hei! Har en HP photosmart C6180 multifunksjonsskriver, som jeg i og for seg er strålende fornøyd med. Skriveren har nettverksfunksjonalitet og er koblet til en ruter, sammen med 3 PC er. Alt dette fungerer strålende. Har installert programvare og drivere på en av PC'ene foreløpig. Umiddelbart etter installering virker alt greit, men etterhvert virker PC'en treg å jobbe med, alt går som i sirup. Oppdager da etterhvert at CPU står å jobber i ett bankende kjør. Regner med at det ikke er meningen at det skal være sånn! 2.bmp Sjekker videre i oppgavebehandling, og ser at det er ett program som driver å k***** til i PC'en min. 1.bmp Er det noen som har erfaring med dette (HPzipm12.exe)?? Eventuellt forslag til løsing av problemet? Kan nevne at jeg avinnstallerte alle skriverprogrammene, med det til følge at jeg av en eller annen grunn mistet nettverkstilkoblingen. (denne virker greit etter jeg installerte dævelskapen igjen) PC'en forøvrig: P4 3 Ghz 2 Gb RAM 250 Gb HD Win XP pro FC
terjemag Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Hei! Har samme skriveren installert og kjører denne i trådløst nettverk. Har ikke problem med at pcèn er treg etter installasjon. Derimot får jeg av og til feilmelding ved avlogging av maskinen vedr. ett HP program. Du kan jo prøve å oppdatere programvaren og se om det blir bedre. Har du sett om det er mulig å scanne flersidig ved bruk av arkmateren? Såvidt jeg har funnet ut, så må man skanne en og en side ved bruk av glassplata, men kunne godt tenkt meg å scanne flersidig ved bruk av arkamteren. Du får ha lykke til ihvertfall.
FCW Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Skrevet 6. januar 2007 I tillegg til at CPu'en jobber som besatt, opplever jeg også at ett program (Hpqtra08.exe) henger nesten hver gang jeg avslutter Windows. Har prøvd å avinstallere alle drivere og programmer, med det resultat at PC'en er kjapp som før, men at jeg mister nettverkstilkoblingen (av alle ting ) Har nå herjet rundt med dette en stund og nå er PC'en nærmest FUBAR (som det så treffende ble sagt i en film). Masse feilmeldinger angående HP programvaren!! Nærmer seg stygt en formatering.... og stygge tanker til HP folka Kan nevne at når jeg avslutter Hpqtra08.exe og Hpzipm12.exe i oppgavebehandlingen, så funker PC en greit, CPU'en oppfører seg slik den skal....antagelig funker ikke skriveren da. Har prøvd finne en mulighet for å hindre disse programmene i å kjøre når Windows starter opp, men uten hell sålangt. Tips om dette mottaes med takk Når det gjelder flersidig scanning og andre funksjoner, så har jeg ikke kommet sålangt enda, tenkte jeg skulle overlate alt det til konemor :!: MVH FC
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå