Gå til innhold

viser feil minnehastighet..


Januar333

Anbefalte innlegg

hei,

har OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch pc6400

PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (4.5.4.15)

 

http://www.ocztechnology.com/products/memo...um_dual_channel

 

Asus P5W DH Deluxe hovedkort S775

 

har den nyeste bioset på hovedkortet men når jeg skal inn i bios står det at jeg har pc2-5300 wtf.

 

kjørte cpu-z er dette riktig

har ikke overklokket.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting feil med noe, såvidt jeg vet støtter ikke P5W DH høyere minne-hastighet enn 333MHz (667MHz) det eneste du kan gjøre er vel og klokke CPU og minne vil følge etter ;)

 

edit: prøv og ikke bumpe sånn :)

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar
Ingenting feil med noe, såvidt jeg vet støtter ikke P5W DH høyere minne-hastighet enn 333MHz (667MHz) det eneste du kan gjøre er vel og klokke CPU og minne vil følge etter ;)

 

edit: prøv og ikke bumpe sånn :)

7666157[/snapback]

;p var ikke meningen å bumpe men kunne redigere den nye posten når jeg hadde ny informassjon..

men hvorfor får jeg ikke 4.5.4.15? Og når jeg overklokker til 3ghz og 4.5.4.15 blir allt ustabilt samt å loading og starting av windows går treegt. FAktisk tregere enn den 3 gammle pcen jeg har stående. :thumbdown:

 

edit: Du tar feil den støtter ddr2 800/667/533 up to 8gb system memory.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Hvilken frekvens hadde rammen etter at du klokka?

Prøv og sett FSB:DRAM til 1:1 og så klokk om det ikke var det du gjorde.

7667716[/snapback]

 

Det skjønte jeg ikke helt, brukte bare de ferdige overklokk profilene i biosen jeg og satt latencyen selv..

Men nå satt jeg frequeinsine til 800mhz uten å overklokke cpuen men trur no er feil her.. :roll:

For den blir ustabil på 800mhz...

Lenke til kommentar
Altså sett RAM og FSB på samme frekvens, begge på 266MHz uklokka, så begynner du og klokke et lite stykke.

Da skal det stå FSB:DRAM 1:1 i CPU-Z vil jeg tro

7667994[/snapback]

aa nå skjønner jeg..

Har fått skrudd den opp slik at den viser 6400 men er det noen som har det hovedkortet og minne som kan si at den skal vise 5300 i stock innstillingene i bios??

 

ER får i 3dmark06 får jeg 8300 syntes der er litt lite med 8800gts og c2d 6600.

Men det er loading tidene som bekymrer meg, på bf 2142 er jeg alltid den som er ferdig sist.

Lenke til kommentar

jeg har det samme problemet, den ene minnebrikken er tydeligvis defekt, siden pcen ikke starter med den i, men den andre går fint.

Men det står bare PC5300 i oppstart. Så har jeg problem med ca. 80 grader på CPU idle.

Returnerer hele skiten til forhandler og får dem til å fikse driten :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg har det samme problemet, den ene minnebrikken er tydeligvis defekt, siden pcen ikke starter med den i, men den andre går fint.

Men det står bare PC5300 i oppstart. Så har jeg problem med ca. 80 grader på CPU idle.

Returnerer hele skiten til forhandler og får dem til å fikse driten :thumbup:

7684322[/snapback]

Oki, hos meg er det ikke noe defekt trur jeg, er vist normalt at man må stille det manuellt, får kjørt 3,4ghz og 7100 minne stabilt kan sikkert høyere også hvis jeg lærer meg overklokking litt bedre..

Men loading tar litt lang tid ikke bare windwos men også spill er usikker på hvorfor. :hmm:

 

på 3,4ghz er tempen rundt 68-72 grader, så din var høy ja.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
jeg tør ikke å stille på noe i bios nå som tempen er så høy, forbanna surt asså, fikk meg pc idag til 18000,- uten skjerm og det er bare rævva :(

 

Men hva gjorde du forresten for å stille opp minnehastigheten?

7684813[/snapback]

Årdner seg sikkert, les denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=639706&hl=

Først så trudde jeg at det var no helt galt, fikk ikke skrudd opp hastigheten til minnet engang men ettersom man lærer hva man skal gjøre i bios er dette et suvernt kort.. oppstart og loading tar litt tid hos meg men får suveren scor både i 3dmark og pcmark god hastighet i spill også..

 

husker ikke akkurat hva det hete men er under advance.

 

edit er du sikker på at cpu vifta er på ordentlig plass? du kan ta den av og dereter sette den på igjen.

bruk dette programmet for å se temperaturen: http://www.thecoolest.zerobrains.com/CoreTemp/

På 2,4ghz er tempen hos meg 60c

Husk at du også må velge volten selv også til minnet jeg har 1,8v på stock og 2,2 på 7,100,, kan hende noen må ha 1,9 eller 2v på stock

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Takker for info :thumbup:

 

Fikk justert hastigheten på minnet etter jeg satt ting på manuelt. Auto er for noobish tydeligvis :p

 

Fikk også fiksa tempen, det var det "lokket" over CPU som var blitt bøyd, for noe møkk, men det var jo bare å ta den bort.

 

Da er det bare det ene ram brikken igjen som må sendes tilbake for garanti, jaja kunne vært værre :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...