Gå til innhold

dataen starter ikke med ATX kabelen i.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
yo, får ikke startet cpu en, og når jeg kobler ut atx kablen så starter alt bortset fra cpu'en .. hk er a8n sli og cpuen er 3200++ 2,0 dette skjedde etter at jeg byttet chipset kjøler.. noen med som har noen teorier på problemet eller har hat lignende dilemma?? :sick:

7644731[/snapback]

 

Du *har* sjekket at kjøleren sitter riktig ?

 

du kan jo ha knekt Chipsettet ditt om du har blemma deg ut liksom.....

Lenke til kommentar
jaja er en kamerat av meg sin pc, og vi har satt på kjøleren 100% riktig uten å ødelegge noe, er hvertfall relativt sikker på dette...  :hmm:

men uansett om noe av chipsetten hadde vært ødelagt så skulle vell cpuen ha starta??

7645467[/snapback]

 

DEt tror jeg ikke, hva tror du styrer alt som går ut og inn av CPU'en da ?

Lenke til kommentar

heisann!

 

er min data det blir preika om her. saken er at jeg måtte skifte chipsetkjøler etter at jeg fikk meg nytt skjermkort. det tok litt til før jeg fikk kjøpt meg en ny kjøler, men jeg gadd ikke å vente så jeg skrudde på dataen uansett. daten gikk helt fint den, hadde en vifte som blåste rett på den, men etter en ukes tid sånn ca så ville den ikke lenger. da tenkte jeg med en gang at den ble for varm og satte på den gamle ekle chipsetkjøleren som følger med (Asus A8N SLI). Dataen skrudde seg sikkert av pga hovedkortet skrur seg av når chipsettet når en viss temp. da funka det helt fint igjen, ,men jeg stakk til butikken og kjøpte meg en zalman passiv kjøler. denne fikk vi tilpassa sånn at den ikke var i veien for skjermkortet og vi tenkte at det ville bli bra igjen. Men nå vil altså dataen ikke starte igjen, virker som om ATXen kortslutter hele dritten når den kobles til strøm, men jeg forundres ikke over at chipsettet fikk litt for hard medfart under den uka den fungerte uten kjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...