Gå til innhold

OS og specs til Gaming server.?


Anbefalte innlegg

Jeg vurdere og kjøpe meg en PC som jeg ska bruke som gaming server(e) over internett og lan. Så jeg lurer litt på hva som er mest anbefalt å bruke av HW inne i denne server. Og om det er bedre med Win. elle linux oprativsystem til og drive denne type server? Eventuelt vilken distro vil folk a valgt og bruke vis linux?

 

takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok kan du forklare litt nøyere,

 

gaming server ok...til hvilket spill

 

harddisk: en med 10000 rpm

minne: 1gb(2gb for bedre hitbox)

prosessor: pentium 4 3ghz eller en core 2 duo e6400

linje: ville ha godt for noe over 5mb/5mb. anbefaler 100/100...men det er vanskelig å skaffe, men 10/10 er bra det og! (husk også at det kommer ann på typen gaming server, og hvor mange som skal spille der!

 

 

Jeg har tenkt mest på Cs 1.6 og CS:Source....jeg kan ikke så mye om andre gaming servere:D

Lenke til kommentar
ok kan du forklare litt nøyere,

 

gaming server ok...til hvilket spill

 

harddisk: en med  10000 rpm

minne: 1gb(2gb for bedre hitbox)

prosessor: pentium 4 3ghz eller en core 2 duo e6400

linje: ville ha godt for noe over 5mb/5mb. anbefaler 100/100...men det er vanskelig å skaffe, men 10/10 er bra det og! (husk også at det kommer ann på typen gaming server, og hvor mange som skal spille der!

 

 

Jeg har tenkt mest på Cs 1.6 og CS:Source....jeg kan ikke så mye om andre gaming servere:D

7665569[/snapback]

 

Du kan tydeligvis ingenting om cs 1.6 og cs:s heller. Hvilke referanser og kilder har du på denne hardwaren og linjen, som du påstår trengs?

Lenke til kommentar
ok kan du forklare litt nøyere,

 

gaming server ok...til hvilket spill

 

harddisk: en med  10000 rpm

minne: 1gb(2gb for bedre hitbox)

prosessor: pentium 4 3ghz eller en core 2 duo e6400

linje: ville ha godt for noe over 5mb/5mb. anbefaler 100/100...men det er vanskelig å skaffe, men 10/10 er bra det og! (husk også at det kommer ann på typen gaming server, og hvor mange som skal spille der!

 

 

Jeg har tenkt mest på Cs 1.6 og CS:Source....jeg kan ikke så mye om andre gaming servere:D

7665569[/snapback]

 

Du kan tydeligvis ingenting om cs 1.6 og cs:s heller. Hvilke referanser og kilder har du på denne hardwaren og linjen, som du påstår trengs?

7665791[/snapback]

 

OK....tror det er du om sliter her :S

 

 

 

Hardware er en av det beste du kan ha på en cs server....hvis du skal kjøre en war5 server! om du vil ha bedre er nesten bortkasta penger...

 

Linje er veldig vanskelig å bestemme, kommer helt ann på hvor mange som skal spille...

 

man kan sefølgelig kjøre en cs 1.6 server med følgende hardware

 

harddisk 7200rpm

cpu: p4 3ghz

minne 512/ 1024 mb

men dette er noe som jeg ikke vil anbefale....

Lenke til kommentar

Har du virkelig noe som helst informasjon som støtter din lille teori?

 

Jeg kjører per idag en LAN-server hvor vi vanligvis er 5-10stk og denne håndterer alt ganske bra, hitboksen er god.

 

Hardware:

 

1Ghz PIII Coppermine

768MiB RAM

7200rpm WD-400 , 40GiB disk.

Operativsystem: Linux

 

CS 1.6 er en av de populære spillene på markedet som krever minst av hardware både når man tenker på tjener og klient.

Lenke til kommentar
Har du virkelig noe som helst informasjon som støtter din lille teori?

 

Jeg kjører per idag en LAN-server hvor vi vanligvis er 5-10stk og denne håndterer alt ganske bra, hitboksen er god.

 

Hardware:

 

1Ghz PIII Coppermine

768MiB RAM

7200rpm WD-400 , 40GiB disk.

Operativsystem: Linux

 

CS 1.6 er en av de populære spillene på markedet som krever minst av hardware både når man tenker på tjener og klient.

7674001[/snapback]

 

ok...skjekk www.mbit.no...jeg vet sikkert at de kjører flere servere samtidig på en server...men jeg kjører 1.6 server på det formatet jeg først sa, 10000rpm og 2048 mb i ram, p4 3ghz pros. det kjøres glatt på en 20/20 linje....jeg bare anbefaler det for han.

 

så vet vi heller ikke hva slags game server han skal ha....

Lenke til kommentar
OK....tror det er du om sliter her :S

 

 

 

Hardware er en av det beste du kan ha på en cs server....hvis du skal kjøre en war5 server! om du vil ha bedre er nesten bortkasta penger...

 

Linje er veldig vanskelig å bestemme, kommer helt ann på hvor mange som skal spille...

 

man kan sefølgelig kjøre en cs 1.6 server med følgende hardware

 

harddisk 7200rpm

cpu: p4 3ghz

minne 512/ 1024 mb

men dette er noe som jeg ikke vil anbefale....

7673947[/snapback]

 

Igjen: Hvilken kilde har du til dette? Fint å se at du bruker mbit.no som eksempel lengre ned her. Men i realiteten trengs det ikke slik hardware for å kjøre én cs-server.

 

Uten at jeg kan finne igjen min kilde(selvfølgelig..(google litt selv, så finner dere)):

 

Minimum hardware er:

1Ghz prosessor

512mb ram

1gb lagringsplass

 

for en 5on5 match, altså 10 spillere trengs 1/1mbit.

 

 

Her er en kilde, riktignok ikke den jeg tenkte på:

http://news.softpedia.com/news/How-to-set-...nux-35607.shtml

 

Happy fragging!

Endret av Crewer
Lenke til kommentar
OK....tror det er du om sliter her :S

 

 

 

Hardware er en av det beste du kan ha på en cs server....hvis du skal kjøre en war5 server! om du vil ha bedre er nesten bortkasta penger...

 

Linje er veldig vanskelig å bestemme, kommer helt ann på hvor mange som skal spille...

 

man kan sefølgelig kjøre en cs 1.6 server med følgende hardware

 

harddisk 7200rpm

cpu: p4 3ghz

minne 512/ 1024 mb

men dette er noe som jeg ikke vil anbefale....

7673947[/snapback]

 

Igjen: Hvilken kilde har du til dette? Fint å se at du bruker mbit.no som eksempel lengre ned her. Men i realiteten trengs det ikke slik hardware for å kjøre én cs-server.

 

Uten at jeg kan finne igjen min kilde(selvfølgelig..(google litt selv, så finner dere)):

 

Minimum hardware er:

1Ghz prosessor

512mb ram

1gb lagringsplass

 

for en 5on5 match, altså 10 spillere trengs 1/1mbit.

 

 

Her er en kilde, riktignok ikke den jeg tenkte på:

http://news.softpedia.com/news/How-to-set-...nux-35607.shtml

 

Happy fragging!

7676862[/snapback]

 

 

Ja, som sagt det du har nevnt her er minimum, altsa ikke alltids det beste, men skal funke....vet ikke om det kjører så bra(lagg, hitbox og alt det der), jeg selv ville ha godt for noe mye mer bedre en minimum....der jeg nevnte noen komponenter...tror en pc server med 10000rpm, p4 3, 06 ghz, 1gb ram, med kabinett og skjermkort og hele pakke på 6 tusen...kunne sikkert ha valgt, en annerledes socket en 775, men skal legge handlelista her for trådstarter;)

Lenke til kommentar
Ja, som sagt det du har nevnt her er minimum, altsa ikke alltids det beste, men skal funke....vet ikke om det kjører så bra(lagg, hitbox og alt det der), jeg selv ville ha godt for noe mye mer bedre en minimum....der jeg nevnte noen komponenter...tror en pc server med  10000rpm, p4 3, 06 ghz, 1gb ram, med kabinett og skjermkort og hele pakke på 6 tusen...kunne sikkert ha valgt, en annerledes socket en 775, men skal legge handlelista her for trådstarter;)

7677602[/snapback]

 

Du gir deg ikke, hva? Har du noen kilder? Hvorfor 10000rpm? Hvorfor bare 1gb ram? Hva skal man med ett skjermkort på en server? Hardwaren du påstår er out of the box/det beste av det beste, er absolutt ikke det beste og mest egnede til å kjøre cs-servere på.

 

Ærlig talt. Sjekk faktaene dine før du uttaler deg.

Lenke til kommentar
.......minne: 1gb(2gb for bedre hitbox).........

Og når ble antall gigabytes RAM ekvivalent med hitbox for Counter Strike 1.6 servere? :roll:

 

Syns dere skal vente med å kaste "hardware-facts" mot hverandre over 1.6 servere før dere vet hvilken spillserver som egentlig skal bygges.

 

La EX-Adrien få svare på spm:

Hvilke(t) spill skal kjøres? Eventuelt flere spill samtidig kanskje? Hvor mange klienter skal kunne kjøre på den samtidig? Er du like gira på Intel som de andre gutta her? Har du vurdert hvor serveren skal stå hen, og dermed hvilken linjetilgang du har i nærheten? SHDSL vil være nødvendig på de fleste spillservere. Har du vurdert å kanskje leie en server istedet, som det også finnes mange fordeler med mot å holde oppe sin egen hele tiden? - men også noen små ulemper.

 

Har egen CS server, men gidder imidlertidig ikke åpne kjeften om den før nødvendig... :)

Lenke til kommentar
Ja, som sagt det du har nevnt her er minimum, altsa ikke alltids det beste, men skal funke....vet ikke om det kjører så bra(lagg, hitbox og alt det der), jeg selv ville ha godt for noe mye mer bedre en minimum....der jeg nevnte noen komponenter...tror en pc server med  10000rpm, p4 3, 06 ghz, 1gb ram, med kabinett og skjermkort og hele pakke på 6 tusen...kunne sikkert ha valgt, en annerledes socket en 775, men skal legge handlelista her for trådstarter;)

7677602[/snapback]

 

Du gir deg ikke, hva? Har du noen kilder? Hvorfor 10000rpm? Hvorfor bare 1gb ram? Hva skal man med ett skjermkort på en server? Hardwaren du påstår er out of the box/det beste av det beste, er absolutt ikke det beste og mest egnede til å kjøre cs-servere på.

 

Ærlig talt. Sjekk faktaene dine før du uttaler deg.

7678750[/snapback]

 

men herregud...hva man skal med et skjermkort..hmm når man skal konfiguere servren first time?...kan hende at han ikke skal kjøre linux debian...de fleste server spill skal kunne kjøre på hardware oppsette jeg har valgt...det går ann å ha dårligere og bedre...dette er litt over stammen;)

Lenke til kommentar
Du kan bruke SSH og VNC for å fjernstyre serveren, så du trenger ikke skjermkort.

 

Du bør seriøst skaffe deg kilder før du uttaler deg om ting.

7681763[/snapback]

 

svar kan man installere windows uten skjerm?

 

vet at man kan f.eks bruke putty til å logge seg på servern eksternt....og kan godt hende at han ikke kan så mye om servere, siden han spør om os og hardware...

 

og etter at han har installert det. Kan han selge det det da....

Endret av knuterik91
Lenke til kommentar
.......minne: 1gb(2gb for bedre hitbox).........

Og når ble antall gigabytes RAM ekvivalent med hitbox for Counter Strike 1.6 servere? :roll:

 

Syns dere skal vente med å kaste "hardware-facts" mot hverandre over 1.6 servere før dere vet hvilken spillserver som egentlig skal bygges.

 

La EX-Adrien få svare på spm:

Hvilke(t) spill skal kjøres? Eventuelt flere spill samtidig kanskje? Hvor mange klienter skal kunne kjøre på den samtidig? Er du like gira på Intel som de andre gutta her? Har du vurdert hvor serveren skal stå hen, og dermed hvilken linjetilgang du har i nærheten? SHDSL vil være nødvendig på de fleste spillservere. Har du vurdert å kanskje leie en server istedet, som det også finnes mange fordeler med mot å holde oppe sin egen hele tiden? - men også noen små ulemper.

 

7680768[/snapback]

 

Hvilke(t) spill skal kjøres? Det skal kjøres CS 1,6 public/war server.

Eventuelt flere spill samtidig kanskje? Tror neppe at det blir flere spill

hvor mange klienter skal kunne kjøre på den samtidig?[ då tenke du på kor mange som komer til og væra på servern eller et mac antall?? vis d så tenkte eg en 16 eller 32 spillers server.

Er du like gira på Intel som de andre gutta her? Lika ikje Intel å e mer open for AMD

Har du vurdert hvor serveren skal stå hen, og dermed hvilken linjetilgang du har i nærheten? Servern skal stå hos meg sjøl på min 100/100 mbits linja. eller så får ann egen linja på 50/50mbit.

 

Har foresten valgt at eg ska bruka Debian som distro.

Endret av EX-adrin
Lenke til kommentar
.......minne: 1gb(2gb for bedre hitbox).........

Og når ble antall gigabytes RAM ekvivalent med hitbox for Counter Strike 1.6 servere? :roll:

 

Syns dere skal vente med å kaste "hardware-facts" mot hverandre over 1.6 servere før dere vet hvilken spillserver som egentlig skal bygges.

 

La EX-Adrien få svare på spm:

Hvilke(t) spill skal kjøres? Eventuelt flere spill samtidig kanskje? Hvor mange klienter skal kunne kjøre på den samtidig? Er du like gira på Intel som de andre gutta her? Har du vurdert hvor serveren skal stå hen, og dermed hvilken linjetilgang du har i nærheten? SHDSL vil være nødvendig på de fleste spillservere. Har du vurdert å kanskje leie en server istedet, som det også finnes mange fordeler med mot å holde oppe sin egen hele tiden? - men også noen små ulemper.

 

7680768[/snapback]

 

Hvilke(t) spill skal kjøres? Det skal kjøres CS 1,6 public/war server.

Eventuelt flere spill samtidig kanskje? Tror neppe at det blir flere spill

hvor mange klienter skal kunne kjøre på den samtidig?[ då tenke du på kor mange som komer til og væra på servern eller et mac antall?? vis d så tenkte eg en 16 eller 32 spillers server.

Er du like gira på Intel som de andre gutta her? Lika ikje Intel å e mer open for AMD

Har du vurdert hvor serveren skal stå hen, og dermed hvilken linjetilgang du har i nærheten? Servern skal stå hos meg sjøl på min 100/100 mbits linja. eller så får ann egen linja på 50/50mbit.

 

Har foresten valgt at eg ska bruka Debian som distro.

7684082[/snapback]

 

kan du mye om servere? eller debian?

Hvor mye penger har du tenkt til å bruke?

brukt eller nytt?

Skal den være mest mulig stille?

 

Internett linja de er meget god må jeg si...

Lenke til kommentar
kan du mye om servere? eller debian?

Hvor mye penger har du tenkt til å bruke?

brukt eller nytt?

Skal den være mest mulig stille?

 

Internett linja de er meget god må jeg si...

7685533[/snapback]

 

eg kan litt om servere ja. for lære litt på skolen. kan litt om debian.

planene e rundt 20-30k elle mindre. Helst nytt

skal være så å si heilt stille.

 

ikje noe å sei på i netten naj:P

Lenke til kommentar
guide til installasjon av 1.6 på linux debian

 

1.6 server guide

 

jeg kan ikke så mye om amd prosessor desverre... så da kan jeg ikke hjelpe deg så mye med prosessor!

 

lykke til;)

7689327[/snapback]

 

dn guiden har eg copi og lakt klare på dn eksterne t servern e i box :p

7689680[/snapback]

Veldig fint om du skriver norsk, og ikke sms språk/fjortiss språk

-Jeg skjønte ikke hva du ville si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...