Gå til innhold

Bra oppgradering Geforce6800GS til Radeon 1950Pro?


Nettulf

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har i dag et Geforce6800GS skjermkort. Kjører på et MSI hovedkort, Athlon64 3700+ prosessor og 2Gb DDR 400 minne.

 

Ønsker å kunne bruke litt bedre bildekvalitet og oppløsning i f.eks. Battlefield2

Vil jeg merke stor økning i ytelse ved bytte til et Radeon 1950Pro kort?

Og er evt. et Radeon 1950Pro vesentlig raskere enn et Geforce 7900GS?

 

Ut fra litt tester jeg har sett virker det som Radeon 1950Pro er noe raskere enn Geforce 7900GS på de fleste ting, og mye raskere enn Geforce 6800GS som jeg har nå.

 

Ønsker ikke å betale mere enn 2000.- for et nytt kort. Og hvis det ikke bråker for mye hadde det vært greit.

 

Takker for evt. tips om hvilket kort som gir mest for pengene i prisklassen 1500-2000.-

 

Nettulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Radeon 1950 Pro er helt sikkert et godt kort. Oppgraderte sjøl nettopp fra et radeon X800 XL til radeon 1900XT 256 mb som ikke er så ulikt 1950 Pro, og merker stor forskjell i krevende spill (Quake 4, HL2 Episode 1 osv.). I BF2 var det ikke så stor forskjell faktisk.

 

Du nevner ikke om du har AGP eller PCI Express, men har du PCI Express og tar deg råd, bør du se på radeon 1950 XT 256 mb kortet. F.eks har Komplett det. Dette knuser nok radeon 1950 Pro i de fleste spill.

 

 

Smurfen

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Tror du absolutt vil ha glede av den oppgraderingen. Sitter selv med samme prosessor og skjermkort og har tenkt på det samme, men har kommet frem til å vente en generasjon til (G80 eller R600) med directx10 støtte.

 

Hvis du skal kjøpe X1950Pro ville jeg sett på Club3D versjonen som netshop selger til 1.695,- Kjøpte den til broren min og den er visst svært stillegående i følge testen til bladet Hjemmepc som er i butikkene nå. Den tar opp to plasser på grunn av kjøleren, den er også klokket litt høyrere på core enn det som er standard, tror det er 20 mhz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...