Gå til innhold

Hvor kjøpe PS2 premod?

Symbian_Pro

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Har tenkt å kjøpe en ferdig-moddet Playstation 2, men er litt usikker på hvor det er best å kjøpe, og hvilken chip. Chippen trenger ikke ha alt mulig av funksjoner. Pris er egentlig viktigere så lenge chippen holder mål. Skal for det meste brukes til partyspill.

Det eneste jeg forlanger av chippen er at den:

- kan spille alle typer backup spill og ikke er kresen på formatet (Alle typer CD, DVD)

- kan spille importspill

- er enkel å bruke

- er stabil

Vil helst ikke betale mer enn 1700kr. Har vurdert Matrix Infinity, men tror egentlig det er overkill. Men selvfølgelig, får jeg den til 1700 gjør det ingenting :)

Hva tror dere?

PS. Hvis noen vil selge meg en brukt PS2 (moddet) er jeg også interessert.

Endret av Symbian_Pro
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hei. Har tenkt å kjøpe en ferdig-moddet Playstation 2, men er litt usikker på hvor det er best å kjøpe, og hvilken chip. Chippen trenger ikke ha alt mulig av funksjoner. Pris er egentlig viktigere så lenge chippen holder mål. Skal for det meste brukes til partyspill.

Det eneste jeg forlanger av chippen er at den:

- kan spille alle typer backup spill og ikke er kresen på formatet (Alle typer CD, DVD)

- kan spille importspill

- er enkel å bruke

- er stabil

Vil helst ikke betale mer enn 1700kr. Har vurdert Matrix Infinity, men tror egentlig det er overkill. Men selvfølgelig, får jeg den til 1700 gjør det ingenting :)

Hva tror dere?

PS. Hvis noen vil selge meg en brukt PS2 (moddet) er jeg også interessert.

7614559[/snapback]

- Chippen bestemmer ikke om den er kresen på formatet, det er lasern som avgjør. Men hvor rimligere chip hvor dårligere kan patchingen mot cd/dvd controllern på hovedkortet være, noe som kanskje i verste fall dreper lasern raskere. (dvd9 kan være unntaket, kan hende noen av billig chippa ikke støtter det)

- Alle chipper nå er enkle og bruke, både dyre og billige hvis du bare skal spille import/backup

- Stabilitet får du dessverre ikke med rimlige chipper.

På gamecube og xbox så funker billig chippene dødsbra, derfor er de også de meste solgte, dette gjelder ikke PS2.

Det som også er litt spesielt med billig chipper er at de kan funke stabilt på en modell, men håpløst på en annen en. Billig chipper kan ikke oppgraderes, og feilen kan ikke rettes.

Eks. DUO3 funker bra på de tykke maskinene og er stabil, mens den er elendig på de nye slimme.

Jeg sier som WEEDMAN, anbefaler en stabil chip som foreks Matrix Infinity.

Er du ute etter billigst mulig, ta en titt på www.qxl.no

Endret av EssspeN
Skrevet

Du burde nok gå for en Infinity Matrix chip til PS2

Sjekk forøvrig www.spillchip.com det var der jeg kjøpte min maskin (som funger Ypperlig)

btw, siden er norsk

Skrevet
fins det noen norske sider der jeg kan kjøpe swapmagic?

7615601[/snapback]

FY FY FY!! dette er å banne i kirken!! Swap magic er steinalder utstyr, og bare tull, hold deg borte fra det...

Vi monterer bare matrix chip, men har nå testet xeno ps chip en liten stund, fordi så alt for mange vil ha billig chip, og dette er faktisk en av de bedre billig chipene vi har testet, men selvfølgelig IKKE som en matrix chip ;)

Skrevet
Ahh ok. Takk, da skjønner jeg litt mer :)

Hvordan ligger det ann med Xeno PS og H2O? Er de bra?

7615298[/snapback]

Xeno har jeg ikke testa, men tror det er en Matrix Klone?

H20 er litt guffen å bruke, hvilken modus du setter chippen i avgjøres av hvor lenge du holder reset knappen inne ..

H20 er basert på "open.source" ice kode og er utviklet av en slovener som kaller seg summ0ne (mest kjent som laserfixen summ0ne fix)

Uansett, H20 funka bra helt frem til v12 maskina (første slim maskina) og har vært ustabil på de senere maskinene (de du kjøper i butikken nå er v15)

Men H20 virker bedre enn DUO3 ivertfall på de slimme.

H20+ chippen var også feilprodusert, men mange som selger den enda på qxl.

Om det har kommet noe ny h20+ som ikke er feilprodusert vet jeg ikke.

Det er 3 chipper som kan oppgraderes, disse 3 chippene koster akkurat like mye omtrent og det er DMS4, Matrix og Crystal Chip.

(Ghost2 kan vel også oppgraderes men den er vel ikke i salg i norge?)

Skrevet

Takk for alle svar :) Da tror jeg faktisk at jeg går for matrix fra spillchip.com. Sparer jo faktisk bare en hundrings om jeg velger Xeno når jeg tar med frakt og oppkravsgebyr. Fra spillchip kan hente den selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...