Gå til innhold

Nokia 5300, telefon å satse på?

hemi-cuda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe ny mobil, å tenkte på den nokia 5300.

Er denne telefonen bra, noen som har den eller kan anbefalle den?

Er den verdt 2000kr?

Takker for svar :thumbup:

post-114422-1167570025_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har tenkt å kjøpe ny mobil, å tenkte på den nokia 5300.

Er denne telefonen bra, noen som har den eller kan anbefalle den?

Er den verdt 2000kr?

Takker for svar  :thumbup:

7612520[/snapback]

Han jeg jobber sammen med fikk en slik fra Nokia for å være "testperson". Han er veldig fornøyd med den. Eneste han har å utsette er batterilevetid og at det kun er series 40 operativsystem.

For den vanlige mannen i gata som har lyst på kombinert mp3-spiller og mobiltelefon er dette absolutt midt i blinken!

Skrevet

Har hatt denne telefonen i noen dagen, og kan trygt anbefale den i forhold til prisen. :)

Pluss:

Gode menyer (mitt første møte med Series 40, og jeg ble positivr overraska.)

Veldig klar og god skjerm, med OK størrelse.

Kjempe gode tall taster!!

God musikkavspiller, med mange muligheter.

Tastene på siden er veldig praktiske.

Veldig klar og god høyttaler.

Slide mekanismen virker god og sammensatt, uten slark.

Minus:

Litt plastic fantastic preg, men heldigvis ingen knirking som jeg har merket noe til enda.

Dårlig kamera, uten fotolys.

Litt vanskelig og lage spillelister, så dette gjør jeg på PC.

Lite minnekort følger med. (Liker faktisk at det ikke følger med så små minnekort til en telefon (256 MB) for da er det bedre og kjøpe selv)

Ja, det var kort oppsummert det jeg har lagt merke til etter noen dagers bruk. :)

Skrevet

Det Dubster skriver er ganske dekkende.

Jeg er imponert av lyden, som overgår det jeg har prøvd fra Sony Ericsson (K700i, W550i, Z550i, W800i, W810i og W710i). Her er det som på SE nok bass, men uten at det går ut over lyden, som er klar og detaljert.

De to store skuffelsene er kameraet, som er kyss-meg-i-ræva dersom det ikke er mye lys. En såkalt kamerablitz hadde nok ikke hjulpet all verden, er jeg redd.

Dessuten er det et helvetes styr å lage spillelister. Det medfølgende headsettet er ikke all verden, men det leveres med en 3,5 mm adapter, som bare er en plugg, og uten masse ledning. Dersom man bruker et hodesett til SE sin adapter, får man mye ledning å forholde seg til...

Jeg kjører musikken stort sett gjennom Koss Porta Pro, og storkoser meg med musikken.

Kan man leve med et sløvt kamera og med knotete spillelister, er dette en telefon jeg kan anbefale. Det er lenge siden jeg var så fornøyd med en mobil, totalt sett. Drømmen er at Nokia kommer sterkt i 2007 med tilsvarende telefoner, som har bedre kamera.

Skrevet
Vil legge til at du får ikke brukt headset som handsfree hvis du bruker det medfølgende 3.5mm adapteret :)

7616168[/snapback]

Det stemmer, men jeg tror telefonens mikrofon fungerer da. Av den grunn du du nevner. Korriger meg om jeg tar feil.

Skrevet
Vil legge til at du får ikke brukt headset som handsfree hvis du bruker det medfølgende 3.5mm adapteret :)

7616168[/snapback]

Det stemmer, men jeg tror telefonens mikrofon fungerer da. Av den grunn du du nevner. Korriger meg om jeg tar feil.

7617270[/snapback]

Korrekt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...