Gå til innhold

ny formatert pc, ingen drivere

GLN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Familien har en Hp stasjonær pc, som er ca 2-3år gammel. Første gang vi starta pcen så brant vi ut 4 cder med forsjellige drivere og noe hp software. SÅ fikkvi virus og jeg formaterte pcen og instalerte windows på nytt(med min cd) og når vi nå skal starte pcen, så er det ingen drivere instalert. Vi kommer ikke lenger en påloggings vinduet.

Noen idè hvor jeg kan laste ned drivere til: skjerm, internett, hk? Og hva jeg skal gjøre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de aller fleste finner du på www.hp.no :)

har samma problem selv nesten, bare at jeg mangler programvare til tv-kort og den eksterne harddisken :S

Gjest medlem-82119
Skrevet

I utgangspunktet så bør du starte med å legge inn ren windows (helst ikke fra reinnstallasjonscder) samt antivirus og brannmur.

Dernest bør du klikke deg inn på produsentenes hjemmesider og laste ned de siste driverne derfra.

Det du normalt trenger drivere til, er følgende:

-Skjermkort (Nvidia eller ATI)

-DirectX (Lastes bl.a ned fra microsoft eller følger med spill)

-Flash player (Fra adobe)

-Shockwave player (også fra dobe)

-Lydkort (Creative har et kodesystem for å finne riktig driver. Kode står på lydkort)

-Skriver

-Webkamera

-Scanner (Kan også innstallere TWAIN driver)

-Nettverkskort

Selv om manikke TRENGER drivere til det som står under, er det allikevel greit å ha:

-Mus (Anbefaler microsoft)

-DVD brenner

-CD rom

Drivere som følger med backup-cd er vil normalt være foreldet når man har bruk for dem.

det kan også være greit å samle sammen de driverne man trenger i oppdatert versjon på en cd slik at man slipper å lette dem frem hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...