TommyGun77 Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Hvis en gir ut noe en har laget i feks. 3ds Max, hvordan blir det da sjekket om en har lisens på max?
jh_ Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Hva mener du med å gi ut? Det er sjeldent man må gjøre rede for lisens til 3ds max, vet om en som har jobbet freelance med 3d i flere år uten å måtte gjøre rede for lisens. Ellers så har vel autodesk noen annen måte å sjekke lisenser på enn andre programutviklere, man trenger jo ikke å registrere seg via. nettet på noen måte - Så jeg tror ikke autodesk får sjekket hvem som ikke har gyldig lisens uten at de ber om en redegjørelse for det.
TommyGun77 Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Skrevet 29. desember 2006 Med å gi ut mener jeg feks. et spill som det er laget modeller i max, eller å gjøre en jobb for en klient. Hvordan funker dette med photoshop?
jh_ Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Jeg er ikke sikker på hvordan dette er, men jeg tviler for at klienten vil spørre om du har lisens for programvaren du jobber med, men det er isåfall klienten du må fremlegge lisensbevis for dersom det er noen. Autodesk, som Microsoft - vil neppe gå på privatpersoner. Dersom det er et firma som har gitt ut en film, eller spill, hvor 3ds max er brukt så vil jeg tro det er større kjangs for at man må redegjøre for lisenser. Tror det samme gjelder photoshop.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå