Anders Moen Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 (endret) Jeg har et registreringskjema/greie som man kan legge inn kommentarer på som jeg har planer om, men problemet er at det bare vil fungere en gang :S Her er koden: <?php if($_POST['submit']) { $mysql_host = "sensurert"; $mysql_user = "sensurert"; $mysql_pass = "sensurert"; $mysql_db = "sensurert"; $mysql_tabell = "tabellnavn"; $mysql_link = mysql_connect ($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pass) or die ("ERROR!"); mysql_select_db ($mysql_db) or die ("ERROR!"); $id = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['id'])); $navn = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['navn'])); $melding = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['melding'])); $dato = htmlspecialchars(strip_tags($_POST['dato'])); $mysql_query = "insert into $mysql_tabell set id='$id', navn='$navn', melding='$melding', dato='$dato'"; if(mysql_query($mysql_query)) { echo("Din informasjon ble lagt til i databasen!"); } else { echo("En feil oppstod, din informasjon ble ikke lagt til i databasen!"); } } else { echo(" <form action=\"\" method=\"post\"> <p> <br /><input type=\"hidden\" size=\"40\" name=\"id\" /></p> <p>Navn:<br /><input type=\"text\" size=\"40\" name=\"navn\" /></p> <p>Melding:<br /><input type=\"text\" size=\"40\" name=\"melding\" /></p> <p> <br /><input type=\"hidden\" size=\"40\" name=\"dato\" /></p> <p><input type=\"submit\" value=\"Legg til i databasen\" name=\"submit\" /></p> </form> "); } ?> Noen som veit hva jeg må gjøre? Endret 31. desember 2006 av Andy-Pandy
ZoRaC Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Du blander vel syntax for UPDATE og INSERT...? "INSERT INTO $mysql_tabell (id, navn, melding, dato) VALUES ('$id', '$navn', '$melding', '$dato')" mens UPDATE brukes for å oppdatere en rad. "UPDATE $mysql_tabell SET navn='$navn' WHERE id='$id'" f.eks...
Anders Moen Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Skrevet 29. desember 2006 (endret) Du mener at jeg skal bytte ut den her ($mysql_query = "insert into $mysql_tabell set id='$id', navn='$navn', melding='$melding', dato='$dato'" med den du sendte ut? Edit: prøvde det jeg spurte om, men da får jeg syntax error Endret 29. desember 2006 av Andy-Pandy
ZoRaC Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Ja, slik: $mysql_query = "INSERT INTO $mysql_tabell (id, navn, melding, dato) VALUES ('$id', '$navn', '$melding', '$dato')";
Anders Moen Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Skrevet 31. desember 2006 NYDELIG Den funker absolutt helt perfekt nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå