The Stig Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 Hei. Jeg installerte nettopp Sim City 4 og hadde planlagt litt byplanlegging, men slik skulle det ikke gå. Maskinen jeg sitter på nå har kjørt SC4 uten problemer, men det var for mange år siden. Men når jeg nå skal spille spillet går det helt utrolig tregt, det hakker forferdelig når man bruker zoom-funksjonen samt scroller osv. I korthet er spillet ikke brukelig til noe annet en pynt. Jeg har lest litt rundt på forum, men det virker som dette er en lite kjent problem. MAC brukere sliter dog veldig med spillet, men jeg sitter altså på en PC. Det nærmeste jeg har funnet er at etter Catalyst 5.8 har SC4 blitt umulig på ATI-kort, men jeg finner dette særdeles merkelig. Å installere Catalyst 5.8 bare for å spille SC4 blir litt drøyt, så jeg håper det finnes en annen løsning. Ellers har jeg prøvd å deaktivere alt av AA,AF osv uten noe særlig forbedring. Maskinvare: - Windows XP - DirectX 9.c - Catalyst 6.12 - Ati Radeon X800 - 1Gb ram - AMD 64 3200 + 2Ghz - Sim City 4: Deluxe Edition Jeg setter stor pris på alle svar som kan hjelpe meg med problemet. Mvh Stikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå