Gå til innhold

Da er kameraet kjøpt :-)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk Kigulu.

Vi er flere her ute som nettopp har anskaffet oss et EOS400.

Perler for svin, vil noen si. Amatører trenger gode verktøy, vil andre si.

Uansett, takk til alle som bidrar til kunnskapsløftet! Jeg gleder meg til å komme igang. Kommer til å bruke nettet til å finne kurs.

Lenke til kommentar
Aof har kamerakurs i Lillestrøm:

Har meldt meg på det i Lillestrøm. Det holdes i Studio Oscar sine lokaler.

7653964[/snapback]

For det første - Gratulerer med nytt kamera, og du valgte riktig merke :thumbup:

Det hadde vært fint med en tilbakemelding på kurset når du er ferdig (mars). Det er flere av oss som gjerne kunne tenke seg et slikt kurs, men er det verdt prisen :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Gratulerer med nytt kamera. Har samme kameraet selv, så jeg vet at det er et veldig bra kamera. Vær forberedt på mange timer med prøving og feiling i tiden fremover :)

Lenke til kommentar

7653964[/snapback]

For det første - Gratulerer med nytt kamera, og du valgte riktig merke  :thumbup:

Det hadde vært fint med en tilbakemelding på kurset når du er ferdig (mars). Det er flere av oss som gjerne kunne tenke seg et slikt kurs, men er det verdt prisen  :hmm:

7655121[/snapback]

 

Skal gi tilbakemelding jeg :-)

Har i tillegg kjøpt meg bok: Digital fotografering i praksis av Magnar Fjørtoft til rett i underkant av 400 kr hos bokkilden.no Fikk den idag, og den ser veldig nyttig ut for meg :-)

(greit å kunne litt før jeg skal på kurset... bytte fra å være grønn til gul eller no.. tjiihii ;o)

 

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...=1700245&rom=MP

Endret av djain
Lenke til kommentar
For det første - Gratulerer med nytt kamera, og du valgte riktig merke  :thumbup:

Det hadde vært fint med en tilbakemelding på kurset når du er ferdig (mars). Det er flere av oss som gjerne kunne tenke seg et slikt kurs, men er det verdt prisen  :hmm:

Det er da ingen merker som er det "riktige" merket. Hva som er riktig eller galt, kommer an på personlige preferanser :)

 

Kurs er nødvendig for mange, spesielt om man ikke har store kunnskaper fra før. Ja, kurs er dyrt, men tenk på hvor mye mer glad du blir i å ta bilder om du lærer å bruke kameraet ordentlig? Det er verdt mye penger å utvikle gleden med denne hobbyen, i stedet for å legge kameraet i en skuff og la det ligge der det meste av tiden.

Lenke til kommentar
For det første - Gratulerer med nytt kamera, og du valgte riktig merke  :thumbup:

7655121[/snapback]

Ja, hadde han valgt noe annet hadde nok bildene blitt dårlige.

 

For min del lærte jeg mye av http://www.morguefile.com/archive/classroom.php

Selvstudie går fint når det er snakk om morsomme duppeditter som kamera :)

7655475[/snapback]

 

 

Den "han" du refrererer til er ei jente :-)

 

-Janne

Endret av djain
Lenke til kommentar
Det ble ett Canon EOS400D

 

Dette er mitt første speilrefleks kamera, er det noen som vet om noen kurs i akershus?

7593713[/snapback]

 

Gratulerer med nytt kamera. Skal si du kjøpte mye utstyr til det i samme slengen :-) Men hvorfor kjøpte du 18-50 i tillegg til 17-55IS?

 

chico

Endret av El chico
Lenke til kommentar
Det ble ett Canon EOS400D

 

Dette er mitt første speilrefleks kamera, er det noen som vet om noen kurs i akershus?

7593713[/snapback]

 

Gratulerer med nytt kamera. Skal si du kjøpte mye utstyr til det i samme slengen :-) Men hvorfor kjøpte du 18-50 i tillegg til 17-55IS?

 

chico

7656269[/snapback]

 

Vet ikke helt jeg med en 17-55 IS USM blir relativt tung på en 400d. Noen ganger kan det være greit med bar lett utstyr :p .

Lenke til kommentar
Det ble ett Canon EOS400D

 

Dette er mitt første speilrefleks kamera, er det noen som vet om noen kurs i akershus?

7593713[/snapback]

 

Gratulerer med nytt kamera. Skal si du kjøpte mye utstyr til det i samme slengen :-) Men hvorfor kjøpte du 18-50 i tillegg til 17-55IS?

 

chico

7656269[/snapback]

 

Vet ikke helt jeg med en 17-55 IS USM blir relativt tung på en 400d. Noen ganger kan det være greit med bar lett utstyr :p .

7658459[/snapback]

 

18-50 fulgte med kamera, og som bengh sier, så er det greit å ha objetiv som er endel lettere også.

Triller ofte med tulla mi, og da er det greit å slippe å dra på tung stelleveske og tung kameraveske.

 

Var vel egentlig ikke helt meningen å kjøpe så mye men, har en tendens til å bli "bitt av basillen" ;o)

Også gikk det noen dager fra jeg kjøpte kamera med kit-objektiv til jeg hadde kjøpt det andre... hehe..

Endret av djain
Lenke til kommentar
Det ble ett Canon EOS400D

 

Dette er mitt første speilrefleks kamera, er det noen som vet om noen kurs i akershus?

7593713[/snapback]

 

Gratulerer med nytt kamera. Skal si du kjøpte mye utstyr til det i samme slengen :-) Men hvorfor kjøpte du 18-50 i tillegg til 17-55IS?

 

chico

7656269[/snapback]

 

Vet ikke helt jeg med en 17-55 IS USM blir relativt tung på en 400d. Noen ganger kan det være greit med bar lett utstyr :p .

7658459[/snapback]

 

 

Var vel egentlig ikke helt meningen å kjøpe så mye men, har en tendens til å bli "bitt av basillen" ;o)

7658727[/snapback]

 

Den følelsen kjenner jeg. Hvis jeg ikke kjøper zoom nå blir det ikke noe av....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...