larsan92 Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 (endret) <html> <body> <?php $con = mysql_connect("localhost", "olebrum", "1234"); if (!$con) { die('Could not connect: ' . mysql_error()); } if (mysql_query("CREATE DATABASE cms",$con)) { echo "Database created"; } else { echo "Error creating database: " . mysql_error(); } mysql_close($con); ?> </body> </html> Når jeg kjører dette scriptet lokalt får jeg bare en blank side, men database cms blir opprettet i mysql. Hva er det som er feil da? når jeg sjekker kilden er det bare det som er over php "avsnittet" som står. altså bare start-tagene html og body men ikke avslutnings taggene. Endret 26. desember 2006 av larsan92
kjey Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Vet ikke om dette er svaret, men du mangler <head></head>. Uansett, tror du kan skrive koden din bittelitt enklere, prøv om denne fungerer bedre: <html> <head></head> <body> <?php mysql_connect("localhost", "olebrum", "1234") or die(mysql_error()); $sql = "CREATE DATABASE cms"; if(mysql_query($sql)) { echo "Database created."; } else { echo "Could not create database."; } mysql_close(); ?> </body> </html> Hehe, vet ikke om det blir noe forskjell Er litt lenge siden jeg har holdt på med PHP.
Ståle Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 <head> er nå HTML . menmne jeg bruker denne for å koble til databaser. $db = mysql_connect("$server", "$username", "$password") or die(mysql_error());
ZoRaC Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 ini_set("display_errors", 1); etter <?php Ellers ser jeg du mangler mysql_select_db...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå