Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig signal i kjeller'n med Gamer Lounge antenna


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal foreslå en litt billigere, men kanskje litt mer tidkrevende løsning!

Inspirert av denne siden var jeg på Biltema og fant en slik!

Jeg brukte det riktignok på et "usb-kort", men økningen jeg fikk var helt bisarr! Jeg fikk 3xhastighet og endelig stabilt signal på den PCen.

Det jeg prøver å si er at det er jo verdt et forsøk. Å finne noe som er relativt parabolsk, borre hull og træ det på antenna!

Jeg vet det egentlig ligger utrolig mye vitenskap bak det hele, men det er jo ikke så nøye når det er så enkelt og dessuten så billig! :)

Lenke til kommentar

Trust_any1: Hehe, var Nice den guide'n der ja:D hehe

Men, jeg tror jeg kjøper en fra D-link ;)

 

Hiper:Jeg tenkte kanskje det var nokk med en som var 'Directional' siden det ER signal i kjeller, bare ikke så bra +at det er 1 liten dB økning fra orginal antenna ;)

 

evt. har du noen tips om hvilken antenne da? passer den rett på router'n??

 

mvh

 

Tommy

Lenke til kommentar
Jeg skal foreslå en litt billigere, men kanskje litt mer tidkrevende løsning!

Inspirert av denne siden var jeg på Biltema og fant en slik!

Jeg brukte det riktignok på et "usb-kort", men økningen jeg fikk var helt bisarr! Jeg fikk 3xhastighet og endelig stabilt signal på den PCen.

Det jeg prøver å si er at det er jo verdt et forsøk. Å finne noe som er relativt parabolsk, borre hull og træ det på antenna!

Jeg vet det egentlig ligger utrolig mye vitenskap bak det hele, men det er jo ikke så nøye når det er så enkelt og dessuten så billig! :)

7576980[/snapback]

 

off topic: d må jeg prøve:P

Lenke til kommentar
Jeg skal foreslå en litt billigere, men kanskje litt mer tidkrevende løsning!

Inspirert av denne siden var jeg på Biltema og fant en slik!

Jeg brukte det riktignok på et "usb-kort", men økningen jeg fikk var helt bisarr! Jeg fikk 3xhastighet og endelig stabilt signal på den PCen.

Det jeg prøver å si er at det er jo verdt et forsøk. Å finne noe som er relativt parabolsk, borre hull og træ det på antenna!

Jeg vet det egentlig ligger utrolig mye vitenskap bak det hele, men det er jo ikke så nøye når det er så enkelt og dessuten så billig! :)

7576980[/snapback]

var mye gøy i linken der :)

Mulig vært morro å testa noe med ett linksys wusb54g jeg har liggende og en gammel vokk kjerringa skal kaste.

 

Men hvordan er det med avstand fra bunn av disken til antenna?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...