Gå til innhold

GBA Emulator, pokemon roms

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min har lyst å spille pokemon rød og blå, og samarbeide ved å bytte de forskjellige pokemon i de forskjellige spillene. Vi har begge spillene orginalt, men bare en GBA. Så det jeg lurer på er om det er mulig å bruke en emulator, og linke med to pc'er?

Takker for alle svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg og kjæresten min har lyst å spille pokemon rød og blå, og samarbeide ved å bytte de forskjellige pokemon i de forskjellige spillene. Vi har begge spillene orginalt, men bare en GBA. Så det jeg lurer på er om det er mulig å bruke en emulator, og linke med to pc'er?

Takker for alle svar. :)

7574088[/snapback]

Har spilt endel på emulator, men har aldri greid å "trade" gjennom to pcer. Men emulatoren i seg selv funker ;)

Skrevet

Jo visst går det. Ikke trenger du to PCer heller. Kan gjøres på samme PC. Alt du trenger er VBAlink. Og den er selvfølgelig kompatibel med saves fra VBA.

Jeg har til og med klart å sende en savegame fra GBA til PC, bytte med VBAlink, og deretter sende saven tilbake til spillet og spille videre på GBAen, men det krever naturligvis ekstra hardware for å koble GBAen til PCen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...