Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

To trådløsroutere på samme linja?


Anbefalte innlegg

Dagen :)

 

Har et lite problem hjemme, alt av tak og vegger er av betong, noe som gjør at signaler fra den trådløse routeren min, ikke vil nå over alt i huset. Jeg har lagt en lang kabel fra der routeren står og helt opp til andre enden av huset, her vil jeg gjerne splitte signalene på to dataer, trådløst, og har dermed koblet nok en trådløs router her. Men, jeg får ikke internett til disse datene? Er dette mulig å få til? (Regnet egentlig med det selv...)

 

Hvis jeg kobler kabelen i en av dataene, får den internett, jeg har prøvd både å koble nettverksledningen i WAN ingangen samt i en av de 4 portene (innebygd 4 ports switch)...

 

Er det noen her med litt peil, som har anledning til å hjelpe meg midt i familiemiddagen, hadde jeg satt STOR pris på det! :):thumbup:

 

God jul! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har jeg forstått riktig når jeg ser for meg koblingene dine som dette:

 

Linje inn > ADSL-modem > router > "lang kabel" > trådløst aksesspunkt > Pc1 og Pc2 ( trådløst )

 

Siden PC'ene fungerer med kabelen ligger problemet enten i det trådløse aksesspunktet eller i innstillingen til trådløst nettverk på PC'ene.

 

1. Sjekk at trådløst aksesspunkt får IP adresse fra router.

2. Sjekk at trådløst aksesspunkt deler ut IP adresser til PC'ene.

3. Sjekk om PC'ene finner akssspunkt og hvilken IP adresser de får.

 

Akkurat ferdig med villsvinribba så du hadde flaks der! :D

 

 

Arnulf

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har jeg forstått riktig når jeg ser for meg koblingene dine som dette:

 

Linje inn > ADSL-modem > router > "lang kabel" > trådløst aksesspunkt > Pc1 og Pc2 ( trådløst )

 

Siden PC'ene fungerer med kabelen ligger problemet enten i det trådløse aksesspunktet eller i innstillingen til trådløst nettverk på PC'ene.

 

1. Sjekk at trådløst aksesspunkt får IP adresse fra router.

2. Sjekk at trådløst aksesspunkt deler ut IP adresser til PC'ene.

3. Sjekk om PC'ene finner akssspunkt og hvilken IP adresser de får.

 

Akkurat ferdig med villsvinribba så du hadde flaks der! :D

 

 

Arnulf

7574101[/snapback]

 

Hehe ;)

 

Adsl-->modem-->router(med trådløst aksesspunkt)-->langkabel-->router(med trådløst aksesspunkt)-->to dataer... :hmm: Begge touterne deler ut ip adresser, har brukt begge til adsl internettet før, pcene får kontakt med den (100% signal strength), men de får ikke internett :nei:

Lenke til kommentar

Sjekk !hvilke! adresser PC'ene får.

 

Vanligvis skal PC'er inne i et hjemmenettverk få adresser i 192.168.x.x området.

 

Se også etter om det deles ut DNS informasjon fra det siste aksesspunktet.

 

Vanligvis får PC'ene samme DNS og Gateway-adresse, f.eks 192.168.1.254.

 

Arnulf

Lenke til kommentar
skru av dhcp på den siste routeren så setter du kabelen fra den første i lan porten på den siste routeren :)

7574985[/snapback]

 

Hvordan gjør jeg det, og hva er det? :p Jeg er desverre nok litt "n00b" på nettverksutrykk, og igrunnen nettverk generelt... (Prøver og lære meg en del ved hjelp av forumet ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...