Gå til innhold

Forskjell på wii?


Wilchin

Anbefalte innlegg

Jeg bor for øyeblikket i kina men er hjemme på juleferie, til jul fikk jeg et par sokker (jippi...) med en lapp hvor det sto at foreldrene mine skulle kjøpe en wii til meg når vi fant en.

 

saken er at vi drar tilbake til kina 4. januar og finner vi ikke en Wii innen den tid skal vi kjøpe en i kina. Spørsmålet mitt er da om denne wii'en vil være kompatibel med spill vi kjøper f.eks. her i norge og om den da er programmert på kinesisk eller engelsk.

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bor for øyeblikket i kina men er hjemme på juleferie, til jul fikk jeg et par sokker (jippi...) med en lapp hvor det sto at foreldrene mine skulle kjøpe en wii til meg når vi fant en.

 

saken er at vi drar tilbake til kina 4. januar og finner vi ikke en Wii innen den tid skal vi kjøpe en i kina. Spørsmålet mitt er da om denne wii'en vil være kompatibel med spill vi kjøper f.eks. her i norge og om den da er programmert på kinesisk eller engelsk.

 

Takk på forhånd

7573321[/snapback]

 

har hørt rykter om at wii ikke er region fri

Lenke til kommentar
Jeg bor for øyeblikket i kina men er hjemme på juleferie, til jul fikk jeg et par sokker (jippi...) med en lapp hvor det sto at foreldrene mine skulle kjøpe en wii til meg når vi fant en.

 

saken er at vi drar tilbake til kina 4. januar og finner vi ikke en Wii innen den tid skal vi kjøpe en i kina. Spørsmålet mitt er da om denne wii'en vil være kompatibel med spill vi kjøper f.eks. her i norge og om den da er programmert på kinesisk eller engelsk.

 

Takk på forhånd

7573321[/snapback]

Jeg tror ikke Wii er lansert i Kina enda. Usikker på hva slags regionkoding maskinen vil ha når den lanseres, men umiddelbart ville jeg tro det skulle være NTSC-J. I følge lenken under "mer om NTSC-J" ser det imidlertid ut til at Kina er PAL-territorie.

 

Mer om Wii

Mer om NTSC-J

Mer om regionlåsing

 

Er det et alternativ å handle fra nettbutikk i Norge og få den tilsendt med evt. spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...