Gå til innhold

Spille penn og papir rollespill med OpenRPG?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Hva om man ikke har spilt slike rollespill før, men har lyst til å prøve? Jeg er damn seriøs altså, men kan praktisk talt ingenting.

7603557[/snapback]

Ja du er velkommen men du trenger Dungeons & Dragons 3,5 Players Handbook.

Det er hovedbok nummer 1 til D&D. Der står alle regler og skildemateriale. Den koster rundt 359-399 kr her og der. Vanligvis når man spiller en gjeng sammen på et sted så trenger ikke alle ha bøker, selvom det hjelper da også, men over internett så må alle ha ihvertfall hovedboken.

Hvis du vil være med men ikke har hovedbok så må jeg lage figur til deg...men da har du jo ikke muligheten til å velge skills etc. selv. Så skal jeg lage en karakter til deg også møter du opp i kveld 19:00 ?

Endret av RougeAlien
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne gjerne tenke å være med på dette. Er i Forcen akkurat nå, og er godt stykke hjemmefra. Hadde vært flott å kunne være med på noe slikt en gang iblant da en har tid. Men da har jeg et par spørsmål:

Er det for sent å bli med?

Jeg jobber turnus, så det er ikke sikkert at jeg kan være med hver eneste gang dere har noe slikt noe. Hvordan går det?

Jeg har installert OpenRPG m.m. Skjønte ikke stort, men skal gjøre mitt beste for å forstå meg på det. Har desverre ikke tatt med meg boka med til basen, men jeg kan kanskje med en tlf. få ordnet et karakter til i morgen klokka 19:00. Bare lurer på hvilken lvl han må være, hvilke klasser som er ok/ikke ok, og om det går greit at jeg er med en runde eller to uten en bok. Jeg får nok perm i uke 2, så da skal i alle fall boka bli med tilbake.

Uansett om jeg ikke kan være med imorgen eller ei, håper jeg i alle fall at det er en plass til meg senere en gang, da jeg har både bok og....øh...ja, bok.

Åja, så en annen bitte litten ting. Velferdsnettet her er litt spesielt, så jeg kan bare være logget på 3 timer om gangen. Men jeg ser jo på tidenen at det vanligvis ikke varer mye lengre enn det.

Jeg tror det skulle være det.

Skrevet
Kunne gjerne tenke å være med på dette. Er i Forcen akkurat nå, og er godt stykke hjemmefra. Hadde vært flott å kunne være med på noe slikt en gang iblant da en har tid. Men da har jeg et par spørsmål:

Er det for sent å bli med?

Jeg jobber turnus, så det er ikke sikkert at jeg kan være med hver eneste gang dere har noe slikt noe. Hvordan går det?

Jeg har installert OpenRPG m.m. Skjønte ikke stort, men skal gjøre mitt beste for å forstå meg på det. Har desverre ikke tatt med meg boka med til basen, men jeg kan kanskje med en tlf. få ordnet et karakter til i morgen klokka 19:00. Bare lurer på hvilken lvl han må være, hvilke klasser som er ok/ikke ok, og om det går greit at jeg er med en runde eller to uten en bok. Jeg får nok perm i uke 2, så da skal i alle fall boka bli med tilbake.

Uansett om jeg ikke kan være med imorgen eller ei, håper jeg i alle fall at det er en plass til meg senere en gang, da jeg har både bok og....øh...ja, bok.

Åja, så en annen bitte litten ting. Velferdsnettet her er litt spesielt, så jeg kan bare være logget på 3 timer om gangen. Men jeg ser jo på tidenen at det vanligvis ikke varer mye lengre enn det.

Jeg tror det skulle være det.

7614349[/snapback]

Det blir jo alltid litt dumt hvis en spiller blir borte en runde her og der men det lar seg vel ordne. Du kan godt bli med i morgen hvis du får laget en ferdig..men kjenner du reglene? Det hadde hjulpet litt ellers så kan jeg innføre deg litt i dem.

En annen ting er at OpenRPG er ganske enkelt å bruke som spiller, du bare finner den rette serveren og det rette serverommet og så blir du med. Alt du trenger å bekymre deg om med det som spiller er tekstbaren og dicerolleren.

Skrevet

Jeg kan i alle fall de grunnleggende reglene. Detaljene kan være litt skurrete her og der. Jeg spiller d&d, men desverre ikke jevnlig, så jeg greier ikke helt å feste meg til alle reglene. Dog, når det er sagt, pleier jeg som regel å komme igjennom en runde, uten større problemer.

Foreløpig er det største problemet å få lagd karakter, men jeg har mine midler, og skal se om jeg får brukt dem. Akuratt nå sitter jeg vakt midt inne i et fjell, så det er litt begrenset hva jeg får gjort. Og jeg skal gjøre det samme imorgen, inntil rundt fem. Men mellom fem og sju, skal jeg gjøre mitt beste. Jeg legger ut et innlegg her, rundt sju, hvis jeg får ordnet det eller ikke. Hvis jeg ikke får gjort det, har jeg få alternativ enn å vente til jeg kommer hjem på perm. Og selvfølgelig, om det er for lenge å vente på en spiller, så blir jeg ikke snurt

Men, om jeg skal kunne greie dette, er spørsmålet mitt fortsatt. Hvilken lvl, class er ok? Bare sånn at jeg ikke gjør noe galt.

Skrevet
Jeg kan i alle fall de grunnleggende reglene. Detaljene kan være litt skurrete her og der. Jeg spiller d&d, men desverre ikke jevnlig, så jeg greier ikke helt å feste meg til alle reglene. Dog, når det er sagt, pleier jeg som regel å komme igjennom en runde, uten større problemer.

Foreløpig er det største problemet  å få lagd karakter, men jeg har mine midler, og skal se om jeg får brukt dem. Akuratt nå sitter jeg vakt midt inne i et fjell, så det er litt begrenset hva jeg får gjort. Og jeg skal gjøre det samme imorgen, inntil rundt fem. Men mellom fem og sju, skal jeg gjøre mitt beste. Jeg legger ut et innlegg her, rundt sju, hvis jeg får ordnet det eller ikke. Hvis jeg ikke får gjort det, har jeg få alternativ enn å vente til jeg kommer hjem på perm. Og selvfølgelig, om det er for lenge å vente på en spiller, så blir jeg ikke snurt

Men, om jeg skal kunne greie dette, er spørsmålet mitt fortsatt. Hvilken lvl, class er ok? Bare sånn at jeg ikke gjør noe galt.

7615187[/snapback]

Vi er alle på level 1, og vi har Wizard, Ranger, Cleric, samt en Fighter NPC. Bare rull hva du vil, untatt det vi andre spiller (fighter går også bra, så kan vi dumpe NPC-en).

Skrevet (endret)

Jeg kan lage en karakter for deg hvis du vil McPersen?

Jeg har vel tid til det.

Rase?

Kjønn?

Class?

Mangler Fighter, Barbarian, Paladin eller en mer nærkamp rettet Ranger..den vi har er basert mer til kamp fra langdistanse.

Vi har forøvrig to alver og et menneske..

Endret av RougeAlien
Skrevet

Ja, det kan jo gå det.

Dverg.

Mann.

Og klasse. Hmmmm. Hmmmmmmmmmm. Hmmmmmm. Det er alltid like vanskelig. Enten Paladin, Monk, eller Fighter. Vel, har jo aldri prøvd OpenRPG, så får vel kjøre i samme stil da. Paladin eller Ranger. Suprise me. Hjertelig takk for at du gidder å ta deg tid til dette. Men nu, skal jeg tilbake til brakka, se på fyrverkeri, sove noen timer, og dra tilbake til fjellet på morgenkvisten. Vi snakkes imorgen da, forhåpentligvis. Og takk igjen.

Skrevet (endret)

Jeg har begynt å vurdere et annet program enn OpenRPG nåda..

MapTool

Det virker veldig kult og litt nyere enn OpenRPG. Så jeg skal se nærmere på om vi skal bruke dette istedet. Det har bedre verktøy for movement, grids etc.

Endret av RougeAlien
Skrevet (endret)
Ja den så kul ut.  Er med på å bruke den :thumbup:

Btw, det er feil dato i første post.

7651883[/snapback]

Dato er rettet.

MapTool virker bra ja men så er jo DiceTool seperat fra MapTool så jeg kjønner ikke hvordan vi skal ordne det med terninger der.. Noen andre som har peiling?

Vi bruker fortsatt OpenRPG i kveld så slipper folk å begynne å installere noe nytt igjen med en gang.. Jeg må sette meg inn i et eventuelt nytt program også..

Endret av RougeAlien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...