ElmotriX Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 jeg jobber med et exel ark som hele tiden forandrer seg i lengde.. mellom 150 og 250 linjer nedover, med da alltid 7 kolonner. Det som blir lagt til blir automatisk lagt til på nederst av listen. jeg må selv gå på verkøy og sorter for å sortere den etter kolonne 1 (navn).. finnes det noen funskjon i vba som kan bare sortere en liste kolonne 1? hvis det må spesifiseres tabel område er ikke det noe problem for meg.. trenger bare funksjonen, noe å gå ut i fra på forhond takk.
Harald Staff Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Range("A2").CurrentRegion.Sort Key1:=Range("A2"), Order1:=xlAscending HTH. Beste hilsen Harald
ElmotriX Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Skrevet 21. desember 2006 hva er "A2" i dette eksempelet?
ElmotriX Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Skrevet 21. desember 2006 prøvde litt nå.. "ovserskrivten" pluss betegningene for hver kolonne dekker de 3 øverse radene.. prøvde med denne nå og han sorterte med den 3 av dem.
ElmotriX Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Skrevet 21. desember 2006 (endret) enda en ting.. den fungerer den der men kan man legge inn at den fungerer bare i det ene arket.. merker at hvis jeg kjørte den fra et annet ark, sorterte han det arket jeg var i.. jeg ønsker å sortere ark 1 "oversikt" ikke ark 3 som jeg jobber i og kontrolerer fra. Endret 21. desember 2006 av ElmotriX
Harald Staff Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Da heter det Sheets("Oversikt").Range("A2").CurrentRegion.Sort Key1:=Sheets("Oversikt").Range("A2"), Order1:=xlAscending men hvorfor sa du ikke det med en gang da ? Krystallkula er på julevask.
ElmotriX Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Skrevet 21. desember 2006 hehe, sry trodde det ikke var relevant. skal være mer presis neste gang. takker og bukker for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå