tp88 Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 (endret) Etter å ha få tilsendt nye deler fra multicom etter at den forrige pcn jeg kjøpte derifra tok kveld, så måtte jeg oppgradere denne pcn. Og da fikk jeg tilsendt et nytt hovedkort og en prosessor, minnebrikken som jeg hadde fra før sa de skulle passe på det nye kortet. Det var ikke noe onboard grafikkort som fulgte med på dette kortet så jeg måtte bestille et grafikkort i tillegg fra pcutstyr.no Hovedkort = ECS Elitegroup nForce4-A754socket-754 Prosessor = AMD SEMPRON 2800+ PGA754 1.6GHZ 256KB 90NM 1.4V 62W 1.6GHZ PIB Skjermkort = XFX GeForce 7100GS TurboCache DDR2, PCI-Express,supports 512MB,Tv-Out/DVI RAM = ValueRAM KVR333X64C25/512 2,5V KINGSTON Fikk ikke skjermkortet levert før etter at jeg satte sammen pcn, så jeg testet den uten skjermkort. Og da starter alt av vifter opp og jeg hører harddisken jobber, men så etter ca 1-2 sek fra oppstart så kommer det en pipelyd etterfulgt av 3 korte pipelyder fra hovedkortet. Fikk akkurat samme symptomene etter at jeg satte i skjermkortet og fikk null signal på skjerm. Så hva kan problemet være? Kan det hende multicom har bommet på at minnebrikken passer? Skjermkortet kan ikke være problemet siden jeg hadde samme pipelyd fra hovedkortet før jeg satte det i, og pipelyden indikerer jo feil et eller annet sted. RETTELSE: Fikk definert at det var 1 lang lyd etterfulgt av 3 korte, og ikke en lang lyd slik som jeg trodde det var i utgangspunktet. Endret 21. desember 2006 av Bacon_Boy
Blacki Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 har du sjekket at alt av kabler er koblet til og står rett? En vanlig ting som vi ofte glemme er den extra strøm kablen til skjermkorte om det er en slik på ditt kort..
tp88 Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Skrevet 21. desember 2006 har du sjekket at alt av kabler er koblet til og står rett? En vanlig ting som vi ofte glemme er den extra strøm kablen til skjermkorte om det er en slik på ditt kort.. 7548840[/snapback] Er ganske sikker på at alt er koblet i korrekt, skjermkortet mitt er av enkleste sort og har heller ikke vifte, bare kjøleribber. Har også koblet i ATX strømkontakten. Prøvde å starte pcn opp uten RAM brikken i, da fikk jeg samme pipelyd, i starten, eneste forskjellen var at da fortsatte den å pipe i 1 sek på og 2 sek av, den gjør den ikke hvis minnebrikken er i, da piper den bare en gang. Kan det ha noe med at noe er feil montert på maskinen? Prosessor f.eks?
vertic Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 har du sjekket at alt av kabler er koblet til og står rett? En vanlig ting som vi ofte glemme er den extra strøm kablen til skjermkorte om det er en slik på ditt kort.. 7548840[/snapback] Er ganske sikker på at alt er koblet i korrekt, skjermkortet mitt er av enkleste sort og har heller ikke vifte, bare kjøleribber. Har også koblet i ATX strømkontakten. Prøvde å starte pcn opp uten RAM brikken i, da fikk jeg samme pipelyd, i starten, eneste forskjellen var at da fortsatte den å pipe i 1 sek på og 2 sek av, den gjør den ikke hvis minnebrikken er i, da piper den bare en gang. Kan det ha noe med at noe er feil montert på maskinen? Prosessor f.eks? 7548906[/snapback] Tror 1 sekunders pipelyd fra pc-speaker er ganske vanlig ved oppstart av noen PC'er, Og den ulingen er vel en form for varsel som også kommer i det fleste pc'er når du drar ut ram-brikkene. Så disse lydene trenger ikke ha noe med det som er feil og gjøre.
tp88 Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Skrevet 21. desember 2006 har du sjekket at alt av kabler er koblet til og står rett? En vanlig ting som vi ofte glemme er den extra strøm kablen til skjermkorte om det er en slik på ditt kort.. 7548840[/snapback] Er ganske sikker på at alt er koblet i korrekt, skjermkortet mitt er av enkleste sort og har heller ikke vifte, bare kjøleribber. Har også koblet i ATX strømkontakten. Prøvde å starte pcn opp uten RAM brikken i, da fikk jeg samme pipelyd, i starten, eneste forskjellen var at da fortsatte den å pipe i 1 sek på og 2 sek av, den gjør den ikke hvis minnebrikken er i, da piper den bare en gang. Kan det ha noe med at noe er feil montert på maskinen? Prosessor f.eks? 7548906[/snapback] Tror 1 sekunders pipelyd fra pc-speaker er ganske vanlig ved oppstart av noen PC'er, Og den ulingen er vel en form for varsel som også kommer i det fleste pc'er når du drar ut ram-brikkene. Så disse lydene trenger ikke ha noe med det som er feil og gjøre. 7548980[/snapback] Har ikke noen høytalere koblet til, men lyden kommer fra hovedkortet. Har ikke hørt noen pcer som har slik oppstartslyd så jeg er litt skeptisk til denne lyden.
vertic Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 har du sjekket at alt av kabler er koblet til og står rett? En vanlig ting som vi ofte glemme er den extra strøm kablen til skjermkorte om det er en slik på ditt kort.. 7548840[/snapback] Er ganske sikker på at alt er koblet i korrekt, skjermkortet mitt er av enkleste sort og har heller ikke vifte, bare kjøleribber. Har også koblet i ATX strømkontakten. Prøvde å starte pcn opp uten RAM brikken i, da fikk jeg samme pipelyd, i starten, eneste forskjellen var at da fortsatte den å pipe i 1 sek på og 2 sek av, den gjør den ikke hvis minnebrikken er i, da piper den bare en gang. Kan det ha noe med at noe er feil montert på maskinen? Prosessor f.eks? 7548906[/snapback] Tror 1 sekunders pipelyd fra pc-speaker er ganske vanlig ved oppstart av noen PC'er, Og den ulingen er vel en form for varsel som også kommer i det fleste pc'er når du drar ut ram-brikkene. Så disse lydene trenger ikke ha noe med det som er feil og gjøre. 7548980[/snapback] Har ikke noen høytalere koblet til, men lyden kommer fra hovedkortet. Har ikke hørt noen pcer som har slik oppstartslyd så jeg er litt skeptisk til denne lyden. 7548993[/snapback] Nei, men du har vel en pc-speaker pin kobla til på hovedkortet?
Flimzes Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Har du koblet til skjerm ordentlig? Sjekket at ingen av pinnene i kontakten mellom grafikkort og skjerm er bøyd? Samme i andre enden av skjermkabelen. Lyser skjermen i det hele tatt? Har du skrudd på skjermen
tp88 Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Skrevet 21. desember 2006 Skjermen er koblet til skikkelig, og den fungerte bra før oppgraderingen. Men skjermen får absolutt ingenting signal fra pcn nå når den prøver å starte opp. Prøvde å starte opp med en annen RAM-brikke fra en annen pc, men får akkurat samme lyden og feilen der.
tp88 Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Skrevet 21. desember 2006 Hvor stor strømforsyning har du ? 7549239[/snapback] Den er på 300W.
persistent Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Burde holde greit den, men har du begge strømkontaktene i hovedkortet, både hovedkontakten samt den lille 4-pins kontakten ? Den kan være synderen i mange tilfeller ... Alternativt, har du mulighet tilå teste skjermkortet i en annen pc. Som tidligere nevnt i tråden, pipinga trenger ikke å bety feil, 3 av mine pc´er piper fra speakeren når de starter opp.
tp88 Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Skrevet 21. desember 2006 Har nå snakket med support på mulitcom, men der var det lite hjelp å hente. Fikk eneste definert at den lyden jeg hørte var en lang lyd etterfulgt av 3 korte lyder og at det kunne indikere noe med skjermkortet. Men fikk akkurat samme lyden når jeg prøvde å starte opp uten skjermkortet i. Blir vel pent nødt til å sende inn hovedkortet da når ikke noe fungerer...
Flimzes Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Har nå snakket med support på mulitcom, men der var det lite hjelp å hente. Fikk eneste definert at den lyden jeg hørte var en lang lyd etterfulgt av 3 korte lyder og at det kunne indikere noe med skjermkortet. Men fikk akkurat samme lyden når jeg prøvde å starte opp uten skjermkortet i. Blir vel pent nødt til å sende inn hovedkortet da når ikke noe fungerer... 7549515[/snapback] Den klager vel på skjermkort når du har tatt dt ut, det synes i hvert fall jeg er logisk. Kanskje skjermkortet ditt har gått tel helvete, og nå klarer ikke pc'en din å uttrykke seg like lett som før. Siden du får samme koder med og uten skjermkort så kan det i hvert fall virke sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå