Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

chassis intruded, fatal system error


Anbefalte innlegg

sånn, nå har alt vore utav hovedkortet.. satt inn alt på nytt, men har fortsatt problemer, kommer inn i bios, trykker F2 , windows starter, men uansett så skrur pcen seg av, den skrur seg fortere av hvis jeg prøver flere ganger etter hverandre, lurer på om den blir varm, men viftene funker ingenting lukter svidd, så ikke vet jeg

7548518[/snapback]

 

Jeg hadde nylig akkurat samme oppførsel på min pc etter å ha innstallert vannkjøling (måtte plukke hele pc'en fra hverandre slik som du på en måte har gjort). Jeg kom til at hk'et var kaputt og kjøpte meg et nytt. Problemet forsvant, og ting fungerer hvertfall godt til nå.

 

Jeg har ikke samme hardware som du, men et gamlere 754 system.

7549219[/snapback]

stakk å bytta HK i dag, har det samme problemet... nå går eg snart lei

7549562[/snapback]

 

Symptomene kom tilbake hos meg også i går :mad:

Bestilte meg ny strømforsyning, håper det kan være årsaken, det er lave verdier på 12V ifølge Everest. Hvis ikke det fungerer har jeg rett å slett ikke peiling (noe jeg forøvrig ikke har hatt hele tiden).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ref: Maunalen Side 2-32

 

8. Chassis intrusion connector (4-1 pin CHASSIS)

This connector is for a chassis-mounted intrusion detection sensor or switch. Connect one end of the chassis intrusion sensor or switch cable to this connector. The chassis intrusion sensor or switch sends a high-level signal to this connector when a chassis component is removed or replaced. The signal is then generated as a chassis intrusion event.

By default , the pin labeled “Chassis Signal” and “ Ground” are shorted with a jumper cap. Remove the jumper caps only when you intend to use the chassis intrusion detection feature

 

Denne connectoren finner du rett ved IDE/ATA Connectoren(I manualen navngitt PRI_IDE, se side 2-3 for detaljkart over hk) på høyre side av hovedkortet.

 

ER de 2 pinnene lengst til høyre på denne connectoren kortsluttet med en jumper? (normalt en svart eller blå dings med metall inni)

Lenke til kommentar
alt utstyret er nyt , satt sammen pc'en i natt, kommer ikke inn i BIOS før disse feilmeldingene kommer...

og nå trykka eg netopp mange ganger på f2 , kom gjennom alle feil meldingene og videre til Windows

 

Windows fra CDen eller fra den gamle disken?

Bruker du PS/2 tastatur?

7554948[/snapback]

hmmm.. windows fra HD, bruker den gamle HD'en ....

Lenke til kommentar
ref: Maunalen Side 2-32

 

8. Chassis intrusion connector (4-1 pin CHASSIS)

This connector is for a chassis-mounted intrusion detection sensor or switch. Connect one end of the chassis intrusion sensor or switch cable to this connector. The chassis intrusion sensor or switch sends a high-level signal to this connector when a chassis component is removed or replaced. The signal is then generated as a chassis intrusion event.

By default , the pin labeled “Chassis Signal” and “ Ground” are shorted with a jumper cap. Remove the jumper caps only when you intend to use the chassis intrusion detection feature

 

Denne connectoren finner du rett ved IDE/ATA Connectoren(I manualen navngitt PRI_IDE, se side 2-3 for detaljkart over hk) på høyre side av hovedkortet.

 

ER de 2 pinnene lengst til høyre på denne connectoren kortsluttet med en jumper? (normalt en svart eller blå dings med metall inni)

7554941[/snapback]

hehe.. ja.. en jumper til CMOS som står på default\normal og en jumper rett nedenfor som står på default (chaSSISintrusion) begge jumperne står der de skal stå..

Lenke til kommentar

jeg har et asus-hovedkort. der kommer det ofte "overclocking failed" selv om jeg ikke har klokket. men jeg får tilbud om å "restore default settings and continue" eller "enter setup". chassis intruded-meldinga... har du hatt på plass den klemma som skal være klemt mellom kabinett-kroppen og døra? viktig at den knappen er trykket inn i allefall.. :p

Lenke til kommentar
jeg har et asus-hovedkort. der kommer det ofte "overclocking failed" selv om jeg ikke har klokket. men jeg får tilbud om å "restore default settings and continue" eller "enter setup". chassis intruded-meldinga... har du hatt på plass den klemma som skal være klemt mellom kabinett-kroppen og døra? viktig at den knappen er trykket inn i allefall.. :p

7555225[/snapback]

det er verken knapp, eller noe intruder ledning på dette kabinettet

Lenke til kommentar
alt utstyret er nyt , satt sammen pc'en i natt, kommer ikke inn i BIOS før disse feilmeldingene kommer...

og nå trykka eg netopp mange ganger på f2 , kom gjennom alle feil meldingene og videre til Windows

 

Windows fra CDen eller fra den gamle disken?

Bruker du PS/2 tastatur?

7554948[/snapback]

hmmm.. windows fra HD, bruker den gamle HD'en ....

7555138[/snapback]

 

 

Du kan ikke bruke en Windows fra en gamle hardware configuration, uten videre.

I så fall skal du bruke alternativer i boot.ini file og andre tiltak.

 

Jeg anbefaler derfor at du kopler fra hardisken. Ingen harddisk.

 

Du starter uten harddisk og retter focus kun til å komme i bios.

Derfor bruk gamle Ps/2 tastatur til det.

 

Nå du har bekreftet at Pc starter og du har ikke noe konflikter der, må du nok installere Windows på nytt.

Lenke til kommentar
alt utstyret er nyt , satt sammen pc'en i natt, kommer ikke inn i BIOS før disse feilmeldingene kommer...

og nå trykka eg netopp mange ganger på f2 , kom gjennom alle feil meldingene og videre til Windows

 

Windows fra CDen eller fra den gamle disken?

Bruker du PS/2 tastatur?

7554948[/snapback]

hmmm.. windows fra HD, bruker den gamle HD'en ....

7555138[/snapback]

 

 

Du kan ikke bruke en Windows fra en gamle hardware configuration, uten videre.

I så fall skal du bruke alternativer i boot.ini file og andre tiltak.

 

Jeg anbefaler derfor at du kopler fra hardisken. Ingen harddisk.

 

Du starter uten harddisk og retter focus kun til å komme i bios.

Derfor bruk gamle Ps/2 tastatur til det.

 

Nå du har bekreftet at Pc starter og du har ikke noe konflikter der, må du nok installere Windows på nytt.

7555258[/snapback]

ahhh... ok... kommer tilbake til deg om det ikke funker...

 

takktakk

Lenke til kommentar

takk for all hjelp, problemet med at pcen skrudde seg av var at i bios stod den på automatisk off/restart innen 15sec, gikk inn å satt den på 0 , etter det så skrudde pcen seg av, og så på igjen, og opp kom INGEN feil melding, hvordan alle feilmeldingene forsvant vet ikke jeg menne... takker han oven for at dette gikk fin til , til slutt.... et par av dere sa at jeg ikke kunne boote fra den gamle hardisken, at jeg måtte ha en tom hadisk som jeg måtte installere windows og drivere ol. på... bare TULL,

nå har jeg pcen oppe og går, herlig

 

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz

3gb ddr2 ram 6400

256gddr3 skjermkort som snart skal på byttes ut

500W northQ strømforyning

APLUS Twin Engine tower

200gb harddisk

2*320 gb ekstern hardisker

Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775,

ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16

Lenke til kommentar

Ja det var fint at du fikk det til, og det er sikkert som du sier "TULL" å ikke klare å starte en PC med en Windows fra en annen configuration i et systemet som du prestere her, sånn uten videre.

Kjempe fint.

 

men at jeg skal klare å bruke selv de løsninger som du har fått til , er jeg interresert å vite Hvordan klarte du å

problemet med at pcen skrudde seg av var at i bios stod den på automatisk off/restart innen 15sec, gikk inn å satt den på 0 ,
etter alle de postene fra deg hvor du oppgir at du kommer ikke inn i Bios , no matter what. Hvordan fikk du det til?
Lenke til kommentar
Ja det var fint at du fikk det til, og det er sikkert som du sier "TULL" å ikke klare å starte en PC med en Windows fra en annen configuration i et systemet som du prestere her, sånn uten videre.

Kjempe fint.

 

men at jeg skal klare å bruke selv de løsninger som du har fått  til , er jeg interresert å vite Hvordan klarte du å

problemet med at pcen skrudde seg av var at i bios stod den på automatisk off/restart innen 15sec, gikk inn å satt den på 0 ,
etter alle de postene fra deg hvor du oppgir at du kommer ikke inn i Bios , no matter what. Hvordan fikk du det til?

7581764[/snapback]

når alle de feilmeldingene kommer opp så står det at du kan trykke F1 for setup og F2 for ..... F3 ..... osv

trykka F1 , kom inn i BIOS og bare leita meg fram, hehe... dette måtte jeg gjøre litt over 10 ganger , var ikke helt enkelt å finne fram på de 15 sec som jeg hadde disp. og disse F alternativene kom ikke opp før ETTER at jeg fikk opp 4-5 feilmelfinger om både hdd, power, osv

Endret av toazty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...