Gå til innhold

Vekke meg hvert 20. minutt

Scanor737

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg lurte på om det fantes et program som "vekket" meg hvert 20. min. Slik at hvis jeg en sein kveld, med mye lekser, skulle sovne forran PCen ringer den igjen hvert 20.min. Drømmen er at jeg bare skal kunne taste f.eks CTRL+ALT+S for at den skal ble restarted, enkelt og greit.

Finnes noe slikt? Evt. er det vannskelig å skrive et slikt program?

Mvh

Scanor737 :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann!

Jeg lurte på om det fantes et program som "vekket" meg hvert 20. min. Slik at hvis jeg en sein kveld, med mye lekser, skulle sovne forran PCen ringer den igjen hvert 20.min. Drømmen er at jeg bare skal kunne taste f.eks CTRL+ALT+S for at den skal ble restarted, enkelt og greit.

Finnes noe slikt? Evt. er det vannskelig å skrive et slikt program?

Mvh

Scanor737 :thumbup:

7542040[/snapback]

Slik at du lagrer en tid den skal begynne å ringe på? F.eks. klokken 7 på morran?

Tror noen japanere har (eller driver å) utviklet et produkt som kan gjøre dette for deg helt uavhengig av datamaskinen. Det ryktes at duppedingsen går under det flashy navnet "klokkeradio" og at den vil bli utstyrt med en knapp som kan utføre den tjenesten du ønsker å gjøre ved å trykke CTRL+ALT+S. De aller mest avanserte modellene, sannsynligvis først og fremst rettet mot bedriftsmarkedet, vil også ha en funksjon der du selv kan bestemme tidsintervallet mellom hver gang den skal ringe. Som navnet indikerer lekes det også med tanken om å inkludere en radio-enhet i denne geniale oppfinnelsen, selv om noen logiske grunner til det kan være vanskelig å se og nytteverdien vil være lav. Tanken er nok å treffe to kundegrupper samtidig, nemlig både dem som hører på radio nå og da og selvfølgelig den store majoritet av befolkningen som ved tid og anledning har behov for å stå opp før kroppen er uthvilt.

Shit jeg kjeder meg på jobb! Aner ikke hvordan du skal lage dette programmet, men syntes du så så ensom ut med din enslige post :)

GOD JUL!

Skrevet

Var kanskje litt dårlig forklart over, for det er ikke så avansert. Leter bare etter et lite dataprogram som skal passe på at jeg ikke sovner forran PCen, ved å begynne å lage f.eks en vekkerklokkelyd hvert 20. min.

Et scenario:

Jeg sitter og gjør lekser seint på kvelden. Trøttheten faller over meg mens jeg leser om humanisme i KRL-boken. For at jeg ikke skal sovne har jeg en vekkerklokke som ringer med 20.min mellomrom. Når den ringer trenger jeg bare å trykke på den, så er det 20.min til nestegang.

Forstår du? Det er egentlig veldig enkelt, men jeg er ikke så flink til å forklare :p

Hilsen

Scanor737

Skrevet

hehe, jo men jeg lurer på et par ting.

skal denne klokken ringe hvert 20 min hele døgnet eller skal du utvikle en sensor som registrerer når du sovner?

eller mener du at du starter dette programmet når du setter deg ned med leksene, og trykker av klokkelyden hvert 20.min helt til du er ferdig med leksene, og avslutter programmet? I såfall tror jeg det er meget enkelt. har vært borti endel slike programmer der du f.eks. kan laste inn en lydfil i programmet og spesifisere klokkeslett pc'n skal kjøre igang denne lydfilen. da vil jeg anta at du bare legger den inn til visse klokkeslett (med 20 min intervall).

søk etter "mp3 alarm clock" eller liknende ordkombinasjoner på google..

Skrevet
Jeg sitter og gjør lekser seint på kvelden.

7542426[/snapback]

Uff.. her må studenten ta sjølvkritikk! Lekser seint på kvelden? Kva har du resten av dagen til då mann? Og helgene? er jo ypperlege moglegheitar til å få unna lesinga... :)

Back til the tema; Du kan jo bruke oppgåvebehandling i kontrollpanelet dersom du kjører windows 98SE (eller kom den med ME?) eller seinare. Der er det gode moglegheitar til å stille inn automatisk kjøring av program. (Trur ikkje det går an å kjøre lydfiler). Elles har du vel ein mobiltelefon? Det er jo nedteljingsfunksjon på dei fleste. Eller som tidlegare nemnt klokkeradio.

Det fins mange vegar til Rom! (nei, i dag går ikkje alle tilk Rom, men i romartid gjorde dei faktisk det)

Fred ut!

Skrevet
Jeg sitter og gjør lekser seint på kvelden.

7542426[/snapback]

Uff.. her må studenten ta sjølvkritikk! Lekser seint på kvelden? Kva har du resten av dagen til då mann? Og helgene? er jo ypperlege moglegheitar til å få unna lesinga... :)

Back til the tema; Du kan jo bruke oppgåvebehandling i kontrollpanelet dersom du kjører windows 98SE (eller kom den med ME?) eller seinare. Der er det gode moglegheitar til å stille inn automatisk kjøring av program. (Trur ikkje det går an å kjøre lydfiler). Elles har du vel ein mobiltelefon? Det er jo nedteljingsfunksjon på dei fleste. Eller som tidlegare nemnt klokkeradio.

Det fins mange vegar til Rom! (nei, i dag går ikkje alle tilk Rom, men i romartid gjorde dei faktisk det)

Fred ut!

7544242[/snapback]

Hehe. Er avisbud skjønner du... Når jeg er ferdig på jobb kl. 5 om morgenen så er det fin tid til lekser, men jeg må forsikre meg om at jeg ikke sovner. Fram til nå har jeg bare brukt en vekkerklokke, som vekker meg rett før jeg går til skolen, men da kan det være at jeg har mistet mye leksetid :D

Og nei, jeg har ikke mobil og jeg stolt av det (over et år siden jeg kastet min!) :) Takk for hjelp! :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...