Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54GL og Azureus?


Anbefalte innlegg

Sliter med å få Azureus til å fungere ordentlig etter at jeg kjøpte Linksys routeren. Får bare de gule skeive fjesene.

 

Bruker DD-WRT v32 SP2 firmware på routeren

 

Så er det noen her som vet hvordan jeg skal få det til å fungere.? Har prøvd å disable DHCP, slik at jeg får IP fra modemet. Fungerte fint på den forrige routeren, men nå fikk jeg fortsatt problemer med Azureus..

 

Takker for svar på forhånd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sliter med å få Azureus til å fungere ordentlig etter at jeg kjøpte Linksys routeren. Får bare de gule skeive fjesene.

 

Bruker DD-WRT v32 SP2 firmware på routeren

 

Så er det noen her som vet hvordan jeg skal få det til å fungere.? Har prøvd å disable DHCP, slik at jeg får IP fra modemet. Fungerte fint på den forrige routeren, men nå fikk jeg fortsatt problemer med Azureus..

 

Takker for svar på forhånd..

7541029[/snapback]

Har du godt inn på der du setter porter? og setter de portene som brukes i azereus og ip adressen til maskinen som kjører det?

Lenke til kommentar
Men må jeg da først skru av DHCP på routeren slik at jeg får IP tildelt fra modemet? For vis jeg gjør det så klarer jeg ikke lenger å få kontakt med Routeren.. Selvom jeg setter fast IP på maskinen så får jeg det ikke til..

7541181[/snapback]

Bedre og sette modemet som bridge (bare husk og ha brukernavn og passord tilgjengelig)

Du bør også vite hvordan det skal skrives inn. Måtte bruke [email protected] på den ene ruteren min en gang i tia.

Men du kan skru av dhcp og bruke ruteren i modemet ja :) men husk og sette innstillinger på linksysen først! slik at trådløst er beskyttet osv ;)

Etterpå går du bare inn på modemet og forander på napt innstillingene ;)

Lenke til kommentar

Skal vel ikke være nødvendig å sette modemet i bridge modus vel?

Sett opp DHCP (på ruteren) til å gi deg samme ip adresse hver gang. Sjekk så hvilke porter Azureus bruker, og sett opp forwarding på ruteren for disse portene.

 

Eller du kan sette opp UPnP som gjør alt dette automatisk, men da bør du holde ett øye med hvilke porter som er satt opp slik at det ikke er noen porter som er satt opp med forwarding, som ikke skal være forwardet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...