femftifem Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 (endret) Antivirusselskapet Sophos lanserer nå en antivirusløsning for bedriften som også blokkerer uønsket Internett-aktivitet for de ansatte. For de som har hatt slike tilbøyeligheter, kan det nå være slutt på fildeling, chat, IP-telefoni og spill som SIMS og World of Warcraft i arbeidstiden. Bløff eller virkelighet? Sophos sikkerhetseksperter mener selskapenes IT-ansvarlige er luta lei av å avinstallere forbudte programmer, og mener at flere arbeidstimer er blitt brukt på dataspilling i arbeidstiden enn det gikk med til å grave Panama-kanalen. Sophos' tror PC-spill vil bli en populær julegave i år, og at mange vil falle for fristelsen og også installere spillene på Jobb-PC-en eller den bærbare. Kilde ITAvisen Det med at spilling er et omfattende problem er arbeidslivet skjønner jeg veldig godt. Men IPTelefoni og MSN burde da være lov å få bruke i arbeidslivet, kommunikasjon er jo en viktig del av alt arbeidet (Kommer jo selfølgelig an på hvilket yrke du har). Tenkte jeg skulle lage en liten diskusjon om dette og høre hva dere der hjemme mener om dette. Endret 18. desember 2006 av sndr
Trynemjoel Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 (endret) Flere firma har løsninger for dette med å blokkere sider med skadelig eller uønsket innhold(chat/spill/div. forum) for å hindre ansatte i å kaste bort arbeidstiden. Det står også som oftest i avtaler som undertegnes ved bruk av selskapers PCer at de ikke kan installere noe utenom det som er installert. Onlinespill sperres som oftest bare ved å blokkere designerte porter. ITavisen er alt annet en seriøs journalistikk, og gir ut pressemeldinger/reklame snarere enn nyheter og konklusive reportasjer basert på grundig research. Endret 19. desember 2006 av Trynemjoel
femftifem Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Skrevet 22. desember 2006 Uansett så burde ikke det programmet blocke noen for for MSN eller andre kommunikasjonsmetoder som er nødvendig i jobben.
Trynemjoel Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Uansett så burde ikke det programmet blocke noen for for MSN eller andre kommunikasjonsmetoder som er nødvendig i jobben. 7554040[/snapback] Om noe er nødvendig for jobben vil det da selvsagt ikke bli blokkert, det er jo mot sin hensikt. Firmaet jeg jobber for har egne løsninger for kommunikasjon, med telefoner, e-post og interne lynmeldinger, så MSN tror jeg ikke er et behov ved mindre firmaet er voldsomt gjerrig eller ikke har råd til å kjøpe en slik løsning
p@ge Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 selv har jeg vært ansatt i ett stort firma her på vestlandet, ca 800 ansatte i ca 20 år. jeg var i sikkerhetstjeneste og var de første som fikk internett i 1993, lastet ned i hytt og pine " programmer " og det var ikke få ganger maskinen kræsjet. ( brannvarselsystemet, inngangskontroll +++ alt ble styrt med denne maskinen ) så ikke rart at bedrifter er varsomme med internett bruk av sine ansatte. god jul til alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå