Gå til innhold

Nikon 52mm BR-2A Reverseringsring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du bruker reverseringsring vil vidvinkel gi høyere macroforhold enn tele. En 50mm vil nok ikke gi deg 1:1 macro. Har selv en reverseringsring som jeg bruker med Canons kit-objektiv. Ved 18mm er forstørrelsen ganske god (se vedlagt bilde), men det er litt tungvindt å bruke.

Regner med du ikke har manuell blenderjustering på objektivet? I så fall er justteringsmuligheten å blende ned med objektivet riktig vei på huset, for så å holde inne "dof-preview-knappen" mens du tar av objektivet. Bildet under er tatt ved f/18, og søkeren var svært mørk. Lite ønskelig når man må treffe på brøkdelen av en millimeter med fokus :p

 

Mvh VB

38658.jpg

Lenke til kommentar

Det funker veldig bra med en reverseringsring og en 50/1,8 da denne har blenderring. Gir omtrent 1:1 og bra resultat. Jeg bruker flere ting til en D70 til macro, både 50/1,8 og 28/2,8 reversert samt en Tamron 90. Resultatet med en 50 reversert blir like bra som noe annet, men det er mer tungvint.

 

Du må blende ned på objektivet noe som gir en mørk søker, du får ikke lysmåling men ta et bilde og sjekk histogrammet så er ikke det så vanskelig.

 

Her er et som er tatt med reversert, husker ikke om jeg brukte 28 eller 50 mm. Ikke helt heldig med lyset, men det gikk litt fort før Petter stakk med byttet sitt. :blush:

post-88793-1166469258_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...