KingCamel Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 (endret) Hei. Jeg prøver å lage et galleri på ei hjemmeside. Bruker noe som heter Akogallery av Mambo. Jeg får opp ei feilmelding når jeg skal se på galleriet. Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/1/o/oppdal-maskinkom/www/components/com_akogallery/sub_viewcategory.php on line 91 Jeg skjønner såpass mye at det er en feil på linje 91 i sub_viewcategory.php, men hva skal jeg endre på for å få det til å fungere? jeg er total noob på php EDIT: på linje 91 står det: $comments =mysql_num_rows($comments_result); mvh Endret 18. desember 2006 av KingCamel
arthoz Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 Hadde sikkert vært litt enklere for de som skal hjelpe om du la med linje 91
gather Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 (endret) Feilmeldingen forteller deg at det ikke er et gyldig argument for mysql_num_rows. Noe som kan tyde på følgende: - Du har problemer med å koble til database (sjekk bruker, passord, tabellnavn, spørringer og databasenavn) - Du har feil variabelnavn kanskje variabelens navn IKKE er $comments_result . Jeg holder en knapp på den første. @arthoz Hadde strengttatt ikke behøvd linja for å skrive det jeg skrev over. Endret 18. desember 2006 av gather
KingCamel Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Skrevet 18. desember 2006 (endret) Feilmeldingen forteller deg at det ikke er et gyldig argument for mysql_num_rows. Noe som kan tyde på følgende: - Du har problemer med å koble til database (sjekk bruker, passord, tabellnavn, spørringer og databasenavn) - Du har feil variabelnavn kanskje variabelens navn IKKE er $comments_result . Jeg holder en knapp på den første. @arthoz Hadde strengttatt ikke behøvd linja for å skrive det jeg skrev over. 7526943[/snapback] Tror ikke det skal være problemer med å koble til databasen. Jeg har thumbnails liggende på samme server og de kommer opp. Veit ikke om webhotellet har noe sikkerhetsmodus eller noe sånt som sperrer for sånt? Edit:Her har du en link til galleriet Endret 18. desember 2006 av KingCamel
Ståle Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 Prøv å kopier inn denne koden for å se hva som er feil. <?php if (!$query) { $message = 'Invalid query: ' . mysql_error() . "\n"; $message .= 'Whole query: ' . $sql; die($message); } ?>
KingCamel Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Skrevet 20. desember 2006 Prøv å kopier inn denne koden for å se hva som er feil. <?php if (!$query) { $message = 'Invalid query: ' . mysql_error() . "\n"; $message .= 'Whole query: ' . $sql; die($message); } ?> 7531267[/snapback] Hvor skal jeg kopiere inn den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå