Gå til innhold

Tips til skrueløs drevramme/ eksternt kabinett


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer å kjøpe Chieftec 3 x 5.25" bays for 4 S-ATA HDD.

 

Deffinerer først det jeg mener med skrueløst: At jeg kan ta disken ut/inn uten å måtte skru. Det kan gjerne sitte en skrue eller flere i ramma/kabinettet og/eller disken. Men det viktige er at disse ikke trengs å skrus av/på for å ta disken ut/inn... Hvis noen forstod hva jeg mente?

 

Altså når skruen først er skrudd fast i en av tingene (ramme eller disk) så skal den ikke skrus inn i den andre delen. Skruen er bare en "bolt" liksom... Som noe låser seg rundt.

 

Enkelt sagt: Det kan være skruer på systemet. Men disse skal kun skrus på en gang og siden skal disken kunne tas ut og inn uten å skru noe mer.

 

Men jeg har et spørsmål, som er svært viktig for bruken min:

 

Noen som veit hvordan diskene festes til "kabinettet"/ dreverammen? Det er aktuelt å ha den både internt i kabinettet (som den vel er laget for), og eksternt. Men hvis jeg skal ha den internt er jeg helt avhengig av at jeg diskene festes skrueløst til rammen. Ettersom jeg skal ha nye disker ut og inn relativt ofte.

 

Ville også vært en fordel med skrueløs om eksternt, men det hjelper i alle fall en del, da man da slipper å skru løs veggene på kabinettet hver gang...

 

 

Jeg ønsker følgende info:

 

1. Noen som vet festemekanismen til diskene i denne drevrammen?

 

2. Hvis dette ikke skrueløst: Noen som kan tipse om et?

* Bør ikke kost alt for mye.

* Helst plass til fire disker, men å bruke flere kan være aktuelt.

* SATA forttrinnsvis.

* Gjerne kjøling.

 

- Amund

 

PS! Var usikker på kategorien, mod. får flytte hvis feil...

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.chieftec.de/?page=products_big&...d=4&language=uk

 

"The Hard disks are screwed into the slots, which can then be easily removed by twisting the lock and a spring mechanism in the back will push them out"

 

7525063[/snapback]

 

Jeg forstår ikke helt den der...

 

Slik jeg forstår den så skrur man først diskene fast. Også kan man få dem ut (uten å skru?) ved å vri om den bryteren?

 

 

Men hva med når disken skal inn igjen da? Bare å trykke den på plass? Eller må man skru på nytt da?

 

 

 

Kom gjerne med tips til andre kabinetter/rammer forresten, hvis dette "kabinettet" ikke skulle være skrueløst. Se første post for mer info.

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...