Gå til innhold

Prosjekt: Mitt liv på storskjerm HJELP


Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp fra noen som har mer erfaring enn meg.

 

Jeg skal vise alt som jeg har av bilder og film for en gjeng. Dette skal kjøres fra pcen ut på en prosjektor. Jeg har både gamle filmer som er redigert i Nero (disse ferdige filmene som er i avi-format, får jeg ikke importert i pinnacle studio plus som jeg bruker nå), og så har jeg nye som jeg har redigert i Pinnacle studio plus.

 

Dvs at jeg har tenkt å lage mange klipp, og sette dette sammen til en filmkveld. F.eks alle bildene har jeg tenkt å lage slideshow av i Nero moviemaker, med musikk og effects. Noen bedre??

 

Er det noen som kan si hva som er best å gjøre her? Lage mange filmklipp og spille av i windows media player, legge alle klipp etterhverandre i kronoligisk rekkefølge, slik som jeg beskrev?

 

Hva er best å eksportere filmene ut i? Når jeg bruker Pinnacle studio plus, så kan jeg velge både Mpeg og Avi. Men avi blir mye større. Men vil det si at mpeg er det mye dårligere kvalitet, og at jeg derfor må bruke avi?

 

Er det noen som kan komme med ideer og innspill her, så er jeg evig takknemlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Viss jeg ikkje husker feil så har nero visionexpress pakken en del codec inne i listen. Så den skal støtte de fleste formatene for å importere de inn til dvdplaten.

7521008[/snapback]

 

Men nå bruker jeg Pinnacle studio plus til noen filmer. Og den kan jeg velge blant mange codecer. Både i avi og mpeg formatet. Dvs, i mpeg kan jeg velge dvd kvalitet. Dette burde vel holde til storskjerm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...