Gå til innhold

Får ikke avinstallert Win Media Center Edition


Anbefalte innlegg

Kjøpte original versjonen av Win XP MCE forrige dagen, da jeg hadde lyst til å utforske programmet litt med tanke på at jeg skal kjøpe meg en stuePC. Har ikke aktivert programmet enda. Nå vil jeg imidlertid avinstallere Media Center delen av XP, men det ser ikke ut til å være så enkelt. Tok derfor i dag en full reinstallasjon av Win XP pro (uten MCE). Men da installeringen var utført, og jeg skulle starte opp XP, ja så var sannelig MCE der framdeles. Noen som har peiling på hvordan jeg får avinstallert MCE?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ikke avinnstallere, du må slette det. Det vil si at du formaterer den partisjonen MCE ligger på, da vil MCE forsvinne. Det du har gjort er å lage en *dual boot* med 2 operasjonsystemer.

7518647[/snapback]

Kan du forklare nærmere hva jeg skal gjøre er du snill :)

Lenke til kommentar
Du kan ikke avinnstallere, du må slette det. Det vil si at du formaterer den partisjonen MCE ligger på, da vil MCE forsvinne. Det du har gjort er å lage en *dual boot* med 2 operasjonsystemer.

7518647[/snapback]

Kan du forklare nærmere hva jeg skal gjøre er du snill :)

7518667[/snapback]

 

Boot på XP CD (ikke MCE! :) ) og velg deg inn i disk formateringen når den kommer. Slett den partisjonen du installerte MCE på, og opprett en ny i samme område. Installer XP i denne nye partisjonen.

Hvis dette ikke ga deg noen mening, søk på nettet om du finner en howto/walkthrough, eller få hjelp av noen. MS-support vil sikkert snakke deg gjennom det.

Lykke til. :)

Endret av deeweef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...